احیای ستاد «ایران جوان بمان» در همدان
کد خبر: 3847356
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۹
پس از سه سال وقفه؛

احیای ستاد «ایران جوان بمان» در همدان

گروه فرهنگی ـ رئیس مجمع استانی فعالان عرصه جمعیت همدان گفت: ستاد «ایران جوان بمان» در سال 98 به طور مجدد با محوریت موسسه سبک زندگی فروغ اندیشه در همدان احیا شد.

احیای ستاد «ایران جوان بمان» در همدانحجت‌الاسلام میلاد صالحی، رئیس مجمع استانی فعالان عرصه جمعیت همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، گفت: پس از سال 92 طبق سیاست اعلام شده از سوی رهبر مبنی بر افزایش جمعیت، ستاد ملی «ایران جوان بمان» با هدف ترویج گفتمان سازی، مسئله یابی و ارائه راهکار در کشور آغاز به کار کرد.
رئیس مجمع استانی فعالان عرصه جمعیت همدان افزود: ستاد ملی «ایران جوان بمان» نیز همزمان با سراسر کشور از همان سال فعالیت خود را در سطح استان آغاز نمود، اما این فعالیت طی سه سال اخیر با وقفه روبرو شد.
صالحی با اشاره به اینکه ستاد «ایران جوان بمان» مجددا در سال 98 با محوریت موسسه سبک زندگی فروغ اندیشه در همدان احیا شد گفت: اولین اقدام در احیا این ستاد، تشکیل «مجمع استانی فعالان عرصه جمعیت» در همدان بود.
مدیر موسسه فروغ اندیشه با بیان اینکه هر شهرستان در این مجمع، نماینده دارد، بیان کرد: «مجمع استانی فعالان عرصه جمعیت» با 50 عضو شامل مبلغین دینی، فعالان اجتماعی- فرهنگی، پزشکان، پرستاران و پزشکان ماما است که مدام در حال افزایش است.
وی اشاره‌ای به اهداف مجمع داشت و گفت: گفتمان سازی و عملیاتی نمودن محور‌های مهم، «ترویج فرهنگ فرزند آوری»، «ترویج تسهیل فرزندآوری» و «ترویج زایمان طبیعی در میان مادران» از جمله مأموریت‌های «مجمع استانی فعالان عرصه جمعیت» است.
رئیس مجمع استانی فعالان عرصه جمعیت همدان با اشاره به اینکه چند کمیته مهم برای این مجموعه تعریف شده است، ابراز کرد: کمیته پزشکی، پژوهشی، اجرایی و تبلیغات از کمیته‌های این مجمع در استان است که هریک دارای اهداف و ماموریت ویژه خود است.
صالحی خاطر نشان کرد: تدوین کتاب «جمعیت استان همدان» و ایجاد شبکه‌ای از نخبگان عرصه جمعیت از جمله اهداف پیش بینی شده برای کمیته پژوهشی مجمع است.
مدیر موسسه فروغ اندیشه ابراز کرد: یکی دیگر از برنامه‌ها و اقدامات مجمع، تشکیل «کانون مادران مهر پرور» است، در این طرح مادران با حداکثر سن 35 سال و دارای 3 فرزند به بالا عضو کانون می‌شوند.
رئیس مجمع استانی فعالان عرصه جمعیت همدان ادامه داد: کانون مادران مهر پرور به منظور آشنایی مادران با مهارت‌های تربیتی و مدیریت برقراری رابطه درست با فرزندان در استان شکل گرفته است.
وی با اشاره به اینکه متأسفانه آمار سقط جنین در کشور در چند سال اخیر رو به افزایش بوده است عنوان کرد: بازخورد و دستاورد فعالیت‌های سالانه مجمع با بررسی شاخص‌های آماری جمعیت استان، سنجیده خواهد شد.

انتهای پیام
captcha