اربعین حسینی؛ خنثی‌کننده توطئه‌های دشمنان اسلام است
کد خبر: 3847339
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱

اربعین حسینی؛ خنثی‌کننده توطئه‌های دشمنان اسلام است

گروه اجتماعی- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان، با یادآوری توطئه‌های فراوان استکبار جهانی علیه جهان اسلام، از حرکت عظیم اربعین به عنوان خنثی‌کننده این توطئه‌ها نام برد.

به گزارش ایکنا از کردستان، حسین خوش‌اقبال، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان امروز، 13 مهرماه در چهارمین جلسه ستاد اربعین استان، با اشاره به بازگشایی مرز خسروی و تعیین کردستان به عنوان استان معین، افزایش تردد از مسیر کردستان را پیش‌بینی و تأکید کرد: باید از این فرصت برای معرفی استان و نمایش مردم‌نوازی مردم کردستان استفاده کنیم.
وی با اشاره به اینکه موکب‌های اربعین، استان کردستان باید معرف استان و شایسته نام مردم کردستان باشند،افزود: ما در تلاشیم تا هم زائران مسیر کردستان با رضایت از استان خارج شوند و هم زائران، کردستان را شایسته ببینند.
خوش‌اقبال، راهپیمایی و تجمع اربعین را نمایش قدرت جهان اسلام دانست و آن را نشان از وحدت و همدلی مسلمانان عنوان کرد.
وی با یادآوری توطئه‌های فراوان استکبار جهانی علیه جهان اسلام، از حرکت عظیم اربعین به عنوان خنثی‌کننده این توطئه‌ها نام برد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، با تأکید بر مردمی و خودجوش بودن این حرکت، مشارکت و حضور مردم را اولویت کار دانست و یادآور شد: قرار نیست به کمیته‌های ستاد پول تزریق کنیم بلکه باید زمینه را برای حضور خیرین فراهم کنیم و از توان، موقعیت و پتانسیل‌های منطقه بهره ببریم.
شهرام ملکی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان، در این جلسه اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم خاطره خوبی برای زائرانی که کردستان را برای مسیر سفر اربعین انتخاب می‌کنند، فراهم کنیم.
وی افزود: باید تلاش کنیم امنیت سفر زائران اربعین را به خوبی تأمین کنیم که در این راستا لازم است پلیس راه حضور شبانه‌روزی و فعالی در جاده‌های استان داشته باشد.
وی با اعلام اینکه از زمان بازگشایی مرز خسروی، کردستان به عنوان استان معین تعیین شده، از اعزام ۱۴ دستگاه ماشین‌آلات به شهر قصرشیرین خبر داد و افزود: این ماشین‌آلات از ۱۳ شهریور تا ۳۰ مهرماه در شهرداری قصر شیرین خدمت می‌کنند.
ملکی پذیرایی ۵ تا ۱۰ هزار پرس غذا در مرز خسروی را دیگر تقاضای ستاد اربعین از کردستان عنوان کرد و خواستار توزیع آن در موکب‌های کردستان مستقر در مرز خسروی شد.

انتهای پیام
captcha