پیاده‌روی اربعین کمک به حفظ شعائر اسلامی است
کد خبر: 3847265
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳

پیاده‌روی اربعین کمک به حفظ شعائر اسلامی است

گروه اجتماعی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه می‌توان از جتماع عظیم اربعین درجهت تقویت اندیشه مهدویت کمال بهره‌برداری را بعمل آورد، افزود: هر قدمی که برای برگزاری باشکوه این اجتماع بزرگ برداشته شود، کمک به حفظ شعائر اسلامی است.

پیاده‌روی اربعین نماد قدرت و اقتدار شیعه در برابر استکبار جهانی است

حجت‌الاسلام محمد داداش‌زاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان غربی، در گفتگو با ایکنا از آذربایجان غربی، با بیان اینکه  پیاده‌روی اربعین نماد قدرت و اقتدار شیعه در برابر استکبار جهانی است، اظهار کرد: این حرکت شور و شعور وصف‌ ناشدنی شیعیان جهان را به دشمنان اسلام و مسلمین جهان نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه ۲۱۲ مبلّغ، مبلغه و طلبه خواهر و برادر از این استان با هدف تبلیغ نهضت کربلا به پیاده‌روی اربعین حسینی اعزام می‌شوند، افزود: هدف این مبلغان  تبلیغ نهضت کربلا و بیان فلسفه قیام عاشورا به زائران در مراسم عظیم پیاده روی اربعین حسینی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان غربی بیان کرد: این مبلغین و مبلغات ضمن آموزش و به همراه داشتن جزواتی از احکام شبهات، پاسخگویی به احکام دینی و مسائل مبتلابه کاروانیان را عهده‌دار خواهند بود.

حجت‌الاسلام داداش‌زاده اضافه کرد: امروز قرن‌ها از واقعه عاشورا می‌گذرد اما هنوز جمع کثیری از شیعیان و دلدادگان مکتب حسینی(ع) برای زیارت بارگاه ملکوتی آن حضرت با پای پیاده  در اربعین حسینی دل به جاده می‌سپارند.

این مقام مسئول با بیان اینکه می‌توان از این اجتماع عظیم درجهت تقویت اندیشه مهدویت و ایجاد روح انتظار و آماده‌سازی جامعه مؤمنین برای ظهور منجی کمال بهره‌برداری را بعمل آورد، افزود: هر قدمی که برای برگزاری باشکوه این اجتماع بزرگ برداشته شود، کمک به حفظ شعائر اسلامی است.

وی در پایان سخنان خود بیان کرد: از استان آذربایجان غربی ۱۹ موکب با همراهی یک روحانی به سمت کربلای معلی اعزام می‌شوند.

 

 

انتهای پیام
captcha