مبلغان دانش کافی در زمینه مهدویت داشته باشند
کد خبر: 3847185
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲

مبلغان دانش کافی در زمینه مهدویت داشته باشند

گروه معارف ــ مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد با اشاره به اینکه تبیین بحث مهدویت برای همه‌ مقاطع لازم است، افزود: اگر‌ مبلغان دانش کافی و لازم در زمینه مهدویت داشته باشند، می‌توانند به ارتقای فرهنگ مذهبی کمک کنند.

فبه گزارش ایکنا از یزد، فاطمه دانش‌یزدی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد، روز گذشته، 12 مهرماه در نشستی که با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی در حاشیه دومین روز از تشکیل دوره تربیت مربی مهدویت به همت مؤسسه نورالسماء یزد برگزار شد، اظهار کرد: متأسفانه اکنون گسست بین نسلی چنان فاجعه را در بین اقشار جامعه به بار آورده که سبب شده خانواده‌های ما از هویت‌های فرهنگی، مذهبی و ملی دور شوند‌.

دانش تأثیر آموزش از دوران کودکی را یادآور شد و افزود: آغاز آموزش‌ها در کودکان به عنوان نونهالان در حال رشد در مباحث مختلف از جمله مهدویت مهم و تأثیرگذار است و آموزش‌ها ماندگار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تبیین دینی بحث مهدویت برای همه‌ی مقاطع لازم است و ما باید آن را به زبان ساده، روان و قابل فهم مطرح کنیم گفت: امیدواریم در استان یزد که برند دارالعباده را دارد، این اقدام بزرگ در بین اقشار مختلف ایجاد و تداوم داشته باشد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد بیان کرد: اگر این دوره‌ها در مدارس علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد تربیتی نیز مطرح شود، بسیار عالی است چرا که مبلغان حوزه‌های علمیه به مناطق محروم اعزام می‌شوند و اگر‌ مبلغان دانش کافی و لازم در زمینه مهدویت داشته باشند، می‌توانند به ارتقای فرهنگ مذهبی آن مناطق نیز کمک کنند.

وی ادامه داد: این ظرفیت در سازمان‌های مردم نهاد نیز می‌تواند موثر باشد چرا که اگر افراد تربیت شده قدرت بیان خوبی داشته باشند و توسط یک تیم قوی حمایت شوند، یک چرخه خوبی را ایجاد می‌کند که افراد برای پاسخ شبهات خود به آنها مراجعه می‌کنند.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری یزد گفت: ما در حد توان و ظرفیت کمک می‌کنیم و در صورت نیاز می‌توان تفاهم‌نامه‌ای فیما بین بهزیستی، کمیته‌ امداد، حوزه‌های علمیه و سازمان تبلیغات منعقد شود که مباحث فرهنگی با رویکرد مهدوی مورد توجه باشد البته اگر این اقدام ابتدا در مناطق کمتر توسعه یافته شهر انجام شود نیز اثرگذاری را شاهد خواهیم بود.

 

انتهای پیام
captcha