60 درصد جرائم فضای مجازی در کردستان مالی هستند
کد خبر: 3847130
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹

60 درصد جرائم فضای مجازی در کردستان مالی هستند

گروه اجتماعی- فرمانده انتظامی کردستان از رشد 130 درصدی کشفیات کلاهبرداری و دستگیری افراد مجرم در حوزه فضای مجازی این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته طی نیمه اول امسال خبر داد و گفت: 60 درصد کشفیات جرائم فضای مجازی مالی و 40 درصد اخلاقی است.

به گزارش ایکنا از کردستان، سردار علی آزادی، فرمانده انتظامی استان کردستان در سخنانی پیش خطبه نماز جمعه امروز، 12مهرماه که به مناسبت هفته نیروی انتظامی در جمع نمازگزاران سنندج حضور یافته بود، اظهار کرد: افزایش جرائم فضای مجازی به دلیل ناآگاهی و عدم شناخت کافی مردم از این فضا بوده است که باید با ارتقای سطح آگاهی‌های مردم، آنان را دربرابر کلاهبرداری‌های فضای مجازی ایمن کنند.
وی از رشد 130 درصدی کشفیات کلاهبرداری و دستگیری افراد مجرم در حوزه فضای مجازی این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته طی نیمه اول امسال خبر داد و افزود: 60 درصد کشفیات جرائم فضای مجازی مالی و 40 درصد اخلاقی است.
فرمانده انتظامی کردستان با اشاره به کاهش 23 درصدی تعداد جان باختگان تصادفات جاده‌ای در نیمه اول امسال بیان کرد: 54 نفر در تصادفات جاده‌های درون و برون شهری استان کردستان جان خود را از دست داده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش 23 درصدی داشته است.
وی به کشفیات724 کیلوگرم مواد مخدر در نیمه اول امسال اشاره و اعلام کرد: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵۴ درصد افزایش را نشان می دهد.
فرمانده انتطامی کردستان عنوان کرد: دستگیری افراد خرده فروش مواد مخدر نیز در همین مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته 102درصد بیشتر بود و کشفیات کالاهای قاچاق نیز در استان از لحاظ ریالی 22 درصد افزایش داشته است.
وی عنوان کرد: در نیمه اول امسال تعداد 250 هزار نفر معادل یک هفتم جمعیت استان با پلیس 110 استان تماس داشته‌اند که 50 درصد این تماس‌ها فوریت‌های پلیسی و 50 درصد بقیه نیز مربوط به راهنمایی و مشاوره بوده است.
فرمانده انتظامی کردستان امنیت موجود در کشور و استان را نتیجه وحدت و تعامل بین مردم، نیروهای نظامی و مسئولان دانست و یادآور شد: اگر می خواهیم امنیت پایدار داشته باشیم وحدت و همدلی اقشار مختلف مردم، مسئولان و نیروهای مسلح ضروری است.

انتهای پیام
captcha