مرمت خانه آیت‌الله طالقانی/خانه موزه مصدق سال آینده افتتاح می‌شود
کد خبر: 3846805
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴

مرمت خانه آیت‌الله طالقانی/خانه موزه مصدق سال آینده افتتاح می‌شود

گروه فرهنگی- مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز با اشاره به اینکه عملیات مرمت خانه آیت الله طالقانی در مراحل پایانی است، گفت: خانه موزه مصدق نیز سال آینده بهره‌برداری می‌شود.

مرمت خانه آیت‌الله طالقانی/خانه موزه مصدق سال آینده افتتاح می‌شود

حجت الاسلام فخرالدین صابری، مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز در خصوص اقدامات انجام شده برای تبدیل خانه شخصیت‌های سیاسی، اجتماعی، ادبی و چهره‌های ماندگار و تاثیرگذار البرز به یکی مقصد گردشگری، اظهار کرد: خانه آیت الله سید محمود طالقانی در روستای «گلیرد» شهرستان طالقان به عنوان یکی از مقاصد جذاب گردشگری استان البرز در دست مرمت است.
وی اضافه کرد: خانه آیت الله طالقانی در گذشته به علت رانش زمین دچار مشکل شده بود و نیاز به بازسازی و رسیدگی داشت، اما اکنون کارهای مربوط به مرمت آن در مراحل پایانی است و در وضعیت و شرایط بسیار خوبی قرار دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز در خصوص آخرین اقدامات انجام شده برای خانه دکتر مصدق که در روستای «احمدآباد» نظرآباد واقع است، گفت: مطالعات لازم در مورد این بنا صورت گرفته، مقرر است بازسازی مختصری در آنجا صورت گیرد و در ادامه به خانه موزه تبدیل شود.
صابری با اشاره به اینکه در خانه موزه دکتر مصدق مجموعه ای از وسائل وی به نمایش گذاشته می شود، گفت: وسایل، عکس ها و مجموعه ای از تصاویر که بیانگر مبارزات وی در برابر استعمار انگلیس است، به نمایش گذاشته می شود.
وی تاکید کرد: هرآنچه مربوط به زندگی نامه دکتر مصدق که در پایتخت نگهداری می شود را می توانیم به خانه موزه وی در روستای احمدآباد انتقال داده و به نمایش بگذاریم.
مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز اظهار امیدواری کرد که در سال ۹۹ میراث فرهنگی البرز بتواند خانه موزه دکتر مصدق در شهرستان نظرآباد را به مرحله بهره برداری برساند.
انتهای پیام

انتهای پیام
captcha