پویش ملی «هم سرنوشتیم» در همدان اجرا می‌شود
کد خبر: 3846797
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱

پویش ملی «هم سرنوشتیم» در همدان اجرا می‌شود

گروه فرهنگی ـ مدیر موسسه سبک زندگی فروغ اندیشه گفت: به منظور حراست از بنیان خانواده و ترويج سنت حسنه استحکام خانواده پویش ملی«هم سرنوشتیم» در استان همدان راه اندازی شده است.

پویش ملی «هم سرنوشتیم» در همدان اجرا می‌شودحجت‌الاسلام میلاد صالحی، مدیر مؤسسه سبک زندگی فروغ اندیشه در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: به منظور حراست از بنیان خانواده و ترويج سنت حسنه استحکام خانواده پویش ملی«هم سرنوشتیم» در استان همدان راه اندازی شده است.
مدیر پویش هم سرنوشتیم در استان همدان افزود: این پویش مردمی که نشأت گرفته از سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری و سخنان ایشان در باب ضرورت خانواده بوده است، در استان همدان همزمان با سایر مناطق کشور در حال برگزاری است.
صالحی با بیان اینکه این پویش در 3 مرحله مسأله سازی(آسیب شناسی)، هوشیارسازی و راهکاریابی صورت می‌گیرد، گفت: پویش «هم سرنوشتیم» با حضور بیش از 700 نفر از مبلغین دینی، جامعه مداحان و هیئت‌ها و کارشناسان و مشاوران دینی سبک زندگی در استان در حال انجام است.
وی با بیان اینکه هریک از جامعه مخاطبین این طرح خود می‌توانند به عنوان یک رسانه و منبع فرهنگ ساز ایفای نقش کنند، گفت: از محور‌های قابل طرح در حوزه خانواده، ازدواج، طلاق و جمعیت (فرزندآوری) است.
مدیر موسسه سبک زندگی فروغ اندیشه گفت: این طرح از شهریور ماه سال جاری در حال اجرا است و اکنون پس از مسئله یابی و شناسایی آسیب‌های حوزه خانواده در تمام شهرستان‌های استان مرحله دوم وارد فاز اجرایی شده است.
صالحی با اشاره به اینکه در این طرح از ظرفیت مردم و دستگاه‌های حاکمیتی برخوردار خواهیم شد، ابراز کرد: برنامه‌های پیش بینی شده برای 720 مخاطب این طرح، برگزاری «برنامه‌ هیئت‌های مذهبی خانوادگی»، جشنواره«عکس خانواده مذهبی» و جشنواره «تسهیل گران ازدواج و خانواده» است.
صالحی با بیان اینکه اجرای این طرح با حضور 20 تن از مدرسین حوزه و دانشگاه انجام می‌شود ابراز کرد: هدف از برگزاری طرح، «هم سرنوشتیم»، حضور خود مردم در گام‌های 3 گانه طرح و ترویج و تبدیل گفتمان‌های حوزه خانواده به یک مطالبه عمومی است.
وی با اشاره به اینکه انجام 3 مرحله این طرح در تمام شهرستان‌های استان رصد می‌شود گفت: پایان دوره، هر شهرستان موظف است تا طرح‌های شاخص عملیاتی و اجرایی شده خود را در این راستا معرفی کند.

انتهای پیام
captcha