عمومی شدن مسابقات قرآن مستلزم وارد کردن قرآن به متن زندگی‌‎ها است
کد خبر: 3846506
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۳

عمومی شدن مسابقات قرآن مستلزم وارد کردن قرآن به متن زندگی‌‎ها است

گروه فعالیت‌های قرآنی - رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: عمومی شدن مسابقات قرآن و بهره‌مندی آحاد جامعه از آن نیازمند برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای است. در این زمینه باید قرآن را مسئله روز مردم کرد و ابزارهای مختلف از جمله کارهای هنری مورد بهره‎برداری قرار گیرد.

عمومی شدن مسابقات قرآن مستلزم وارد کردن قرآن به متن زندگی‌‎ها استبه گزارش ایکنا از اصفهان، حجت‌الاسلام حسینی، رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور امروز سه‌شنبه 9 مهرماه در نشست خبری چهل‌و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در اصفهان، اظهار کرد: مسابقات قرآن صرفا یک رقابت قرآنی نیست، بلکه یک منظومه‌ای ‌از برنامه‌های متنوع قرآنی است.
وی افزود: در چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم شاهد برگزاری برنامه‌های جانبی متعددی هستیم که این حجم از برنامه‌های جانبی را در دوره‌های قبلی شاهد نبوده‌ایم. با تشکیل بنیاد مسابقات قرآن، امور اجرایی قرآن را ساماندهی کردیم و برنامه‌‎ریزی‌های گسترده‌ای برای افزایش سطح کیفی این مسابقات انجام شده است.
رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بیان کرد: نشست‌های دوره‌ای با فعالان قرآن و و بازدید از موسسات قرآنی در شهرستان‌های استان اصفهان از برنامه‌های جنبی این دوره مسابقات قرآن کریم است.
حسینی ادامه داد: میزگرد تخصصی طراحی مسابقات قرآن کریم در موسسه قرآنی بینه و موسسه دارالقرآن اهل‌بیت(ع) خمینی‌شهر برگزار می‌شود.
وی افزود: مسابقات قرآن جمهوری اسلامی ایران از ابتدا در سطح بین‌المللی آغاز شده و سپس مراحل ملی و استانی به آن افزوده شد. مرحله شهرستانی مسابقات هرساله در فصل بهار، مرحله استانی در فصل تابستان و مرحله ملی در فصل پاییز و مرحله بین‌المللی آن اوایل سال بعد برگزار می‌شود.
رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بیان کرد: در بخش قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، بحث توسعه وقف‌های قرآنی، فعالیت‌های قرآنی بقاع متبرکه، محافل قرآنی، چاپ و نشر قرآن و همچنین برگزاری مسابقات قرآن مورد توجه قرار می‌گیرد.
حسینی افزود: عمومی شدن مسابقات قرآن و بهره‌مندی آحاد جامعه از آن نیازمند برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای است. در این زمینه باید قرآن را مسئله روز مردم کرد و ابزارهای مختلف از جمله کارهای هنری مورد بهره‎برداری قرار گیرد.
وی گفت: افراد تکراری در مسابقات قرآن در مقایسه با دیگر رشته‌ها بسیار کم است، یعنی کسانی که در یک دوره مسابقه رتبه برتر را کسب کند، نمی‌تواند در دوره بعدی شرکت کند. در این زمینه محدودیت‌هایی وجود دارد که البته به نظر من باید این محدودیت‌ها رفع شود تا در مسابقات قرآنی شاهد رقابت قهرمان‌ها باشیم.
رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تصریح کرد: ایام برگزاری مسابقات قرآن محدود است. به همین دلیل نمی‌شود نخبگان قرآن به مناطق مخلف شهر اعزام شوند تا مردم با آن‌ها بیشتر ارتباط برقرار کنند.
وی افزود: قبلا مردم برای شرکت در مسابقات قرآن خودشان را از جنوب شهر به شمال شهر و یا از شمال به جنوب می‌رساندند. اما امروز شرایط عوض شده و سبک زندگی مردم تغییر کرده و حتی برخی از طریق رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی، برنامه‌ها و مسابقات قرآنی را دنبال می‌کنند.

انتهای پیام
captcha