آغاز مرحله استانی جشنواره بین‌المللی قصه گویی در البرز
کد خبر: 3846455
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹

آغاز مرحله استانی جشنواره بین‌المللی قصه گویی در البرز

گروه فرهنگی- مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی البرز با رقابت قصه‌گویان در سالن میلاد جهانشهر کرج آغاز شد.

آغاز مرحله استانی جشنواره بین‌المللی قصه گویی در البرز

قاسم سلیمانی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان البرز در گفت وگو با ایکنا ازالبرز، اظهارکرد: مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی البرز، صبح امروز، سه شنبه، نهم مهرماه با رقابت قصه‌گویان در سالن میلاد جهانشهر کرج آغاز شد.
وی افزود: این جشنواره فردا(چهارشنبه) با رقابت قصه‌گویان دو بخش نوجوانان(دختران و پسران) و مادربزرگ و پدربزرگ‌ها ادامه می‌یابد.
این مسئول ادامه داد: در مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی ۲۲ اثر در بخش دختران و پسران، ۱۸ اثر در بخش زنان و مردان و هفت اثر در بخش پدربزرگ و مادربزرگ‌ها شرکت داده شده است.
سلیمانی بیان کرد: همچنین در بخش قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای و بین‌الملل نیز ۱۱ اثر شرکت داده شده که در جشنواره بین‌المللی بررسی می‌شود.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان البرز با تبیین اهمیت قصه و قصه‌گویی و نقش بی‌بدیل این هنر در انتقال پیام به کودکان و نوجوانان گفت: کم کردن گسست بین خانواده‌ها از اهداف اصلی این جشنواره است.
سلیمانی افزود: در دنیای امروز که رسانه‌های دیجیتال و فضای مجازی سبب ایجاد فاصله بین نسل‌ها شده است کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تلاش کرده تا با برگزاری چنین جشنواره‌ای سه نسل نوجوان، پدر و مادران و پدر بزرگ مادر بزرگ‌ها را به واسطه قصه کنار یکدیگر قرار دهد.
وی خاطرنشان کرد: برای برگزاری بیست و دومین جشنواره قصه‌گویی در البرز، ۱۲ جشن قصه‌گویی و ۱۸ کارگاه و نشست آموزشی با هدف آشنایی با قصه و قصه‌گویی و ضرورت و اهمیت این حوزه برای خانواده‌ها در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد.
این مسئول بیان کرد: در پایان این جشنواه پنج نفر قصه‌گو در بخش زنان و مردان با راهیابی به مرحله منطقه‌ای، روزهای ۲۰ و ۲۱ آبان ۱۳۹۸ در استان گلستان با قصه‌گویان منطقه پنج کشور رقابت می‌کنند.
وی تصریح کرد: از هر یک از گروه‌های دختران و پسران و مادر بزرگ، پدر بزرگ‌ها نیز سه نفر به طور مستقیم به بخش ملی راه خواهند یافت.
سلیمانی گفت: آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان مرحله استانی این جشنواره روز پنج شنبه ۱۱ مهرماه در سالن میلاد جهانشهر کرج برگزار می‌شود.
انتهای پیام

انتهای پیام
captcha