برگزاری مرحله مقدماتی و منطقه‌ای هشتمین دوره مسابقات مناظره دانشجویی در البرز
کد خبر: 3846432
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴

برگزاری مرحله مقدماتی و منطقه‌ای هشتمین دوره مسابقات مناظره دانشجویی در البرز

گروه فرهنگی- دبیر اجرایی مرحله منطقه‌ای هشتمین دوره مسابقات مناظره دانشجویان با اشاره به برگزاری مرحله مقدماتی و منطقه‌ای هشتمین دوره مسابقات مناظره دانشجویان در دانشگاه خوارزمی گفت: مرحله مقدماتی این دوره از مسابقات با پذیرش ۱۶ تیم از دانشگاه‌های تهران و البرز برگزار شد.

برگزاری مرحله مقدماتی و منطقه‌ای هشتمین دوره مسابقات مناظره دانشجویی در البرز

هدی اصل روستا، دبیر اجرایی مرحله منطقه‌ای هشتمین دوره مسابقات مناظره دانشجویان در گفت و گو با ایکنا از البرز با اشاره به برگزاری مرحله منطقه‌ای هشتمین دوره مسابقات مناظره دانشجویان در دانشگاه خوارزمی گفت: مرحله منطقه‌ای هشتمین دورۀ مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در استان‌های البرز، خراسان شمالی،کردستان و دانشگاه هرمزگان برگزار خواهد شد و تیم های دانشجویی شرکت‌کننده جهت انتخاب تیم ‌های راهیافته به مرحلۀ کشوری با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.
وی افزود: مناظرات تیم‌های برتر دانشگاه‌های الزهرا(س)، خواجه نصیرالدین طوسی، علم و صنعت، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دانشگاه امام صادق(ع)، علامه طباطبایی(ره)، صنعتی امیرکبیر، صنعتی شریف، علم و فرهنگ و مجتمع آموزش عالی سلامت از منطقۀ ورامین و همچنین پردیس امیرکبیر البرز فرهنگیان که به مرحلۀ منطقه‌ای راه یافته‌اند و مرحله منطقه‌ای این دوره از مسابقات در دانشگاه خوارزمی واقع در استان البرز در حال برگزاری است.
این مسئول گفت: در مرحله مقدماتی و منطقه‌ای استان البرز مناظره اول بین تیم‌های «ارغنون علوم پزشکی شهید بهشتی» و «آرمان خواجه نصیر» با موضوع گزاره« علت مصرف بالای انرژی در ایران، تعرفه پایین آن است.» برگزار شد و در نهایت طبق اعلام رأی هیأت داوران تیم آرمان به مرحله بعدی راه یافت.
اصل روستا ادامه داد: مناظره دوم بین تیم‌های «ققنوس» از دانشگاه امیرکبیر و «قوه‌ی متین» از دانشگاه علوم پزشکی ورامین با موضوع گزاره«کاهش مشارکت مردم در کمک به سیل‌زدگان، نشانۀ شکاف دولت- ملت است.» برگزار شد و تیم «ققنوس» به مرحله دوم صعود کرد.
دبیر اجرایی هشتمین دوره مسابقات مناظره دانشجویی در استان البرز با اشاره به مسابقات مناظره دانشگاه‌های استان تهران و البرز گفت: مناظره سوم بین تیم‌های «اخوان الصفا شهید بهشتی» و «تنقیح مناط علم و فرهنگ» با موضوع گزاره« مداخلات دولت در بازار ارز و طلا موجب گسترش رانت خواری می‌شود. » برگزار شد و تیم «تنقیح مناط» به عنوان تیم برگزیده معرفی شد. همچنین مناظره چهارم بین تیم‌های«برهان الزهرا» و «دیان فرهنگیان» با موضوع گزاره «آیین نامه جدید انضباطی وزارت علوم مغایر با حقوق و آزادی‌های دانشجویان است.» برگزار شد و در نهایت هیأت داوران تیم برهان را برنده مناظره اعلام کرد. مناظره پنجم با عنوان گزاره « اعطای شناسنامه به فرزندان مادران ایرانی و پدران خارجی، مغایر با قانون اساسی جمهوری‌اسلامی‌ایران است.» بین تیم‌های آرمان از دانشگاه فرهنگیان و علم و فرهنگ از دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد و تیم آرمان به عنوان برگزیده معرفی شد.
اصل روستا افزود: مسابقه ششم با عنوان گزاره «دو جریان اصلی سیاسی کشور(اصلاح طلبان و اصولگرایان) پایگاه اجتماعی خود را از دست داده‌اند.» بین تیم‌های حق از دانشگاه شهید بهشتی و تیم ثامن الحجج از دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد و تیم ثامن الحجج به مرحله بعدی راه یافت. همچنین تیم شریف دخت با انصراف تیم بیان صادق به مرحله بعدی بعدی راه یافت.
وی در پایان گفت: مرحله دوم و نیمه نهایی روز سه شنبه ۹ مهرماه و مسابقه فینال و رده بندی در روزهای چهارشنبه در سالن الغدیر دانشگاه خوارزمی برگزار خواهد شد و سه تیم برتر به مرحله کشوری راه خواهند یافت.
انتهای پیام

انتهای پیام
captcha