نسل جوان با خاطرات پیشکسوتان دفاع مقدس آشنا شوند
کد خبر: 3846291
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴

نسل جوان با خاطرات پیشکسوتان دفاع مقدس آشنا شوند

گروه فرهنگی ــ رزمنده پیشکسوت دوران دفاع مقدس، گفت: جوانان برای آگاه شدن نسبت به چرایی دفاع مقدس و تفکرات و نحوه زندگی رزمندگان و شهدا در مورد آن‌ها مطالعه داشته باشند و خاطرات پیشکسوتان دفاع مقدس را بشنوند.

جوانان؛ چرایی دفاع مقدس را بدانند/لزوم بیان چرایی دفاع مقدس به جوانانمیرزاعباس نوری، رزمنده دوران دفاع مقدس در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با بیان این‌که اولین‌بار در سال 1363 از طریق سپاه به مناطق جنگی اعزام شدم، گفت: نزدیک 40 ماه در مناطق جنگی و در شهرهای اهواز و خرمشهر و در عملیات‌های مختلفی مانند بیت‌المقدس 4 حضور داشتم.

وی با بیان این‌که دوران دفاع مقدس برای ما که در جبهه‌های جنگ حق علیه باطل حضور داشتیم سرشار از خاطرات تلخ و شیرین است، بیان کرد: در زمان عملیات بیت‌المقدس 4 به‌ دستور روح‌الله نوری که فرمانده ما بود به همراه 25 تن از نیروهای بسیجی از دربندیخان حرکت کردیم به طرف حلبچه و از آنجا به طرف شاخ شمیران با هدف این‌که نیروهای بسیجی را به گردان‌ها برسانم، مقداری از مسافت را که طی کردیم تانکی از عراقی‌ها روبه‌روی ما بود و مرتب حمله می‌کرد وقتی یک گلوله به نزدیک ماشین ما خورد، همه ما از ماشین پیاده شدیم و داخل نی‌زارها رفتیم.

نوری ادامه داد: من هم با این‌که نیروی کادری سپاه بودم، لباس بسیجی پوشیده بودم، بسیجیان می‌گفتند ای کاش یک پاسدار را با خودمان می‌آوردیم من که خودم را معرفی نکرده بودم گفتم همه شما پاسدار هستید.

این رزمنده پیشکسوت رمز پیروزی ملت ایران در دوران دفاع مقدس را، پیروی از ولایت، اتحاد و همدلی و روحیه ایثار و فدارکاری دانست و اظهار کرد: هر لحظه که نیاز باشد برای دفاع از ارزش‌ها و آب و خاک‌مان به میدان می‌آییم.

وی با بیان این‌که پیشکسوتان دفاع مقدس سرمایه‌هایی هستند که باید قدر خود را بدانند و از ظرفیت‌ها و توانایی‌های خود جهت اهداف انقلاب اسلامی استفاده کنند، گفت: من دوره‌های فلسفه و عرفان را گذرانده‌ام، کار نویسندگی را شروع کرده‌ام و در فضای مجازی فعالیت دارم.

نوری گفت: جوانان برای آگاه شدن نسبت به چرایی دفاع مقدس و تفکرات و نحوه زندگی رزمندگان و شهدا در مورد آن‌ها مطالعه داشته باشند و خاطرات پیشکسوتان دفاع مقدس را بشنوند.

انتهای پیام
captcha