آسیب‌های جدی تمدن غرب به حقوق زنان به بهانه توسعه
کد خبر: 3846228
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۹
رئیس جامعةالمصطفی العالمیه تأکید کرد:

آسیب‌های جدی تمدن غرب به حقوق زنان به بهانه توسعه

گروه حوزه‌های علمیه ــ رئیس جامعةالمصطفی العالمیه گفت: تمدن جدید غرب سرمایه‌گذاری زیادی روی زنان و خانواده انجام داد و به بهانه پیشرفت، توسعه و دفاع از حقوق زنان، آسیب‌های جدی به آنان وارد کرد.

به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام علی عباسی در آیین آغاز سال تحصیلی مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی بر نقش این مجتمع در توسعه علوم انسانی مبتنی بر آموزه‌های الهی تأکید کرد و افزود: در تمدن جدید، سرمایه‌گذاری زیادی روی زنان و خانواده صورت گرفته است و این مهم از آسیب‌زاترین بخش‌های تمدن غربی به شمار می‌رود که به نام پیشرفت، توسعه و دفاع از حقوق زنان، جفاهای بی‌شماری به زنان شده و آسیب‌های جدی در حوزه مباحث اجتماعی زنان ایجاد کرده است.
وی ارائه الگوی تازه‌ای از حضور علمی، اخلاقی و اجتماعی زن مسلمان را از اجزای مهم تمدن اسلامی توصیف کرد و ادامه داد: این الگوی تازه را مراکزی مانند مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی بر عهده دارند تا با تربیت بانوانی فاضل، دانشمند، پاک و اخلاق‌مدار، بین زندگی اجتماعی، اخلاقی و خانوادگی جمع کنند و ارزش‌های معنوی را در کنار حضور تأثیرگذار و سازنده اجتماعی مورد توجه قرار دهند.
رئیس جامعةالمصطفی با اشاره به اینکه مراکز علمی، حوزه‌های علمیه و جامعةالمصطفی، به ویژه بخش‌های مربوط به بانوان، از نقش بایسته‌ای در گام دوم انقلاب اسلامی برخوردارند، تصریح کرد: المصطفی عرصه‌های علمی خود را ناظر به وظایفی که در گام دوم انقلاب اسلامی بر عهده دارد، در شش حوزه دانشی «فقه»، «قرآن و حدیث»، «تاریخ، تمدن و سیره»، «حکمت، کلام و فلسفه»، «علوم انسانی» و نیز «زبان و فرهنگ» ترسیم نموده است.
وی با بیان اینکه جامعةالمصطفی تمام شش حوزه دانشی را برای خواهران در ساحت‌هایی ویژه ترسیم کرده است، گفت: نزدیک به چهل‌درصد از فراگیران جامعةالمصطفی را بانوانی از ملیت‌های مختلف به خود اختصاص داده‌اند که افتخاری برای حوزه‌های علمیه است تا بتوانند الگوی زن متخلق، توانمند و دانشمند را ارائه دهند و ارزش‌های معنوی را در کنار حضور تأثیرگذار و سازنده اجتماعی به نمایش بگذارند.
عباسی ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی و تقدیر از تلاش مدیران، مسئولان، طلاب، استادان و نقش‌آفرینان حرکت مهم و ارزشمند مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی، خاطرنشان کرد: عظمت و اقتداری که امروز جامعه ایران و مسلمانان از آن برخوردارند، مرهون جانبازی و ایثارگری شهدای اسلام است.
استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه روز به روز بر دایره تأثیرگذاری عاشورای حسینی(ع) افزوده می‌شود، گفت: عاشورا درس‌ها و عبرت‌های فراوانی برای بشریت و به ویژه برای مسلمانان و پیروان اهل‌بیت(ع) دارد تا همواره عدالت‌خواهی و تسلیم‌ناپذیری را در برابر باطل، سرلوحه زندگی خویش قرار دهیم.
رئیس جامعةالمصطفی با تأکید بر اینکه جبهه بزرگی از انسان‌های آزاده ذیل پرچم سیدالشهدا(ع) در نقطه نقطه عالم گرد آمده‌اند، یادآور شد: انقلاب اسلامی پرچم عقلانیت، معنویت و عدالت را در این جهان برافراشته و دل‌های فراوانی را در گستره عالم به این مهم سوق داده است.
وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب وظیفه خودسازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی را مهم‌ترین هدف گام دوم انقلاب برشمرده‌اند، خاطرنشان کرد: ایجاد تمدن اسلامی و توجه به پیش‌نیازهای آن، مانند اقتدار و توسعه علمی باید مورد توجه مجموعه‌های دانشی کشور قرار گیرد.
وی به پیشرفت‌های علمی انقلاب اسلامی در چهل سال گذشته اشاره کرد و گفت: کسانی که با علم رابطه برقرار نمی‌کنند، بر دانش‌های روز سیطره نمی‌یابند و دیگران بر آنها سلطه خواهند یافت؛ راه ارائه تمدن نوین اسلامی به بشریت، از مسیر توسعه علمی می‌گذرد.
رئیس جامعةالمصطفی با بیان اینکه علوم انسانی، مبنای فرهنگ‌سازی اجتماعی است، خاطرنشان کرد: جامعةالمصطفی علوم انسانی را مبتنی بر علوم اسلامی ارائه کرد و این علوم تمدن‌ساز را مورد توجه قرار داده است.

انتهای پیام

انتهای پیام
captcha