استقرار ماکت واقعه عاشورا در بین‌الحرمین کربلا
کد خبر: 3846025
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳

استقرار ماکت واقعه عاشورا در بین‌الحرمین کربلا

گروه فرهنگی- مدیرکانون فرهنگی هنری مهدیون کرج از استقبال پرشور زائران کربلای حسینی از بزرگترین ماکت واقعه عاشورای حسینی خبر داد و گفت: این ماکت در بین‌الحرمین کربلا برپا شده است.

استقرار ماکت واقعه عاشورا در بین‌الحرمین کربلا

محمود شفیق، مدیرکانون فرهنگی هنری مهدیون کرج در گفت وگو با ایکنا از البرز، اظهارکرد: بزرگترین نمایشگاه تجسمی هنری ماکت واقعه عظیم عاشورای حسینی که با همت فعالان کانون فرهنگی هنری مهدیون ساخته شده است این روزها میزبان زائرانی است که برای زیارت حرم مطهر حضرت امام حسین(ع) به کربلا مشرف می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه مجموعه مهدیون کرج به عنوان یک تشکیلاتی فرهنگی- هنری برای تبیین هرچه بهتر واقعه عظیم و تاریخی عاشورای حسینی فعالیت می‌کند، افزود: استفاده از هنر یکی از راهکارهای مورد نیاز در بحث تبیین ارزش‌ها و آرمان‌های دینی همچون وقایع تاریخی است.
مدیرکانون فرهنگی هنری مهدیون کرج با اشاره به ساخت بزرگترین ماکت واقعه عاشورای حسینی، گفت: ماکت کربلای کانون فرهنگی هنری مهدیون کرج در تمام طول سال میزبان بازدیدکنندگان است و در سال جاری برای چندمین بار این ماکت در کربلا حسینی به مناسبت محرم برپا شده است.
شفیق مهم‌ترین هدف ساخت ماکت واقعه عاشورا را معرفت‌بخشی به مردم در خصوص قیام امام حسین(ع) دانست و بیان کرد: این نمایشگاه حاصل تلاش شبانه روزی بیش از ۱۰۰ نفر از بانوان هنرمند البرزی است.
وی با اشاره به ویژه برنامه‌های تبیینی، فرهنگی و آموزشی در جوار برپایی این ماکت عنوان کرد: دانش‌آموزان به ویژه گروه‌های سنی نوجوان و جوان مهم‌ترین مخاطبان این طرح هستند که در شهر کرج به صورت معمول سخنرانی‌های فرهنگی، آموزشی و تحلیلی در محورهای مختلف در فضای کانون و در جوار ماکت کربلا برای خانواده‌ها برگزار می‌شود.
شفیق به استقبال پرشور زائران حسینی از بزرگترین ماکت کربلا در بین‌الحرمین خبر داد و گفت: از نخستین روز برپایی تاکنون شاهد استقبال پرشور مردم و مسئولان و بزرگان دینی از این ماکت تجسمی هستیم.
انتهای پیام

انتهای پیام
captcha