6 هزار کودک در معرض آسیب اجتماعی؛ تحت پوشش گروه‌های جهادی
کد خبر: 3845982
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱
مفرد بیان کرد:

6 هزار کودک در معرض آسیب اجتماعی؛ تحت پوشش گروه‌های جهادی

گروه فعالیت‌های جهادی ــ مدیر مرکز مطالعات و هدایت حرکت‌های جهادی، با اشاره به اهمیت ورود گروه‌های جهادی به موضوع مقابله با آسیب‌های اجتماعی از تحت پوشش قرار دادن بیش از شش هزار کودک در معرض آسیب خبر داد.

6 هزار کودک در معرض آسیب تحت پوشش گروه‌های جهادی/ اهمیت توانمند سازی زنان و کودکانصادق مفرد، مدیر مرکز مطالعات و هدایت حرکت‌های جهادی در گفت‌وگو با ایکنا؛ با اشاره به اهمیت آسیب‌شناسی گروه‌ها و فعالیت‌های جهادی در ایران، اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع این مرکز برگزاری سلسله جلساتی را در رابطه با نظام مسائل حرکت‌های جهادی آغاز کرده است.

وی افزود: نظام مسائل به این موضوع می‌پردازد که چرا کار‌های جهادی تبدیل به یک گفتمان عمومی نمی‌شود و یا اینکه تمامی گروه‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و مردمی نمی‌توانند وارد کار‌های جهادی شوند. همچنین ابزار‌هایی مانند اردو‌های جهادی که چند روز در یک نقطه کشور به سر می‌برند و فعالیت‌هایی انجام می‌دهند نمی‌توانند بسیاری از جوان‌های کشور را پای کار آورده یا یک مرد و زن کارمند و خانه‌‎دار چگونه با این فعالیت‌ها ارتباط برقرار کرده و نسبت خود را با فعالیت‌های جهادی تعیین کنند.

مفرد بیان کرد: این موضوع‌ها و آسیب‌ها و دیگر مسائل مرتبط با گروه‌های جهادی گردآوری و سندی به نام سند‌ نوسازی حرکت‌های جهادی در حال تدوین است؛ در این سند ضمن آسیب‌شناسی فعالیت‌های جهادی انجام شده، به دنبال معرفی الگو‌هایی برای جذب مخاطبان بیشتر در فعالیت‌های آتی جهادی هستیم.

وی در ادامه با تأکید بر اهمیت تخصصی‌تر کردن فعالیت‌های جهادی گفت: تخصصی شدن فعالیت‌های جهادی یک نیاز اساسی بوده و علی‌رغم تمامی فعالیت‌های انجام شده هنوز بسیاری از مردم محروم هستند، امیدواریم با تخصصی‌کردن این فعالیت بتوان به این افراد خدمت ارائه کرد.

مدیر مرکز مطالعالت و هدایت حرکت‌های جهادی با تأکید بر اهمیت پرداختن به آسیب‌های اجتماعی و توانمندسازی زنان و کودکان در معرض آسیب، گفت: در حال حاضر ۱۴۰ دانشگاه در کشور وجود دارند که گروه‌هایی را تحت عنوان اردو‌های جهادی به مناطق مختلف کشور اعزام کرده و فعالیت‌هایی را انجام می‌دهند. این دانشگاه‌ها قرار است آخر هر هفته گروه‌هایی را به مناطق حاشیه‌ای و روستایی اعزام کنند تا روی مسئله آسیب‌های اجتماعی کار شود. ضمن اینکه در حال حاضر بیش از شش هزار کودک در معرض آسیب، تحت پوشش فعالیت‌های جهادی قرار دارند.

وی با بیان اینکه در اردو‌های جهادی تنها نباید به دنبال کار‌های عمرانی بود، گفت: اگر می‌خواهیم محرومیت را از بین ببریم باید به افراد محروم، مهارت بیاموزیم. در حال حاضر بخشی از گروه‌های جهادی وارد این کار شده‌اند، مثلا گروهی در سیستان و بلوچستان هنرستانی با هدف مهارت‌آموزی به کودکان و نوجوانان این مناطق تأسیس کرده‌اند و گروه‌های جهادی دیگر را نیز به انجام این قبیل فعالیت ها فراخوانده‌اند.
 
انتهای پیام
انتهای پیام
captcha