حاشیه‌نشینی زمینه‌ساز بروز آسیب‌های اجتماعی است
کد خبر: 3845926
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶

حاشیه‌نشینی زمینه‌ساز بروز آسیب‌های اجتماعی است

گروه اجتماعی ــ معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یزد گفت: حاشیه‌نشینی زمینه‌ساز بروز آسیب‌های اجتماعی در این مناطق است که برای ریشه‌کن کردن این معضل باید چاره‌اندیشی صورت گیرد.

حاشیه نشینی زمینه ساز بروز آسیب های اجتماعی استبه گزارش ایکنا از یزد، محمدحسین رحیمی‌زاده، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان 7 مهرماه در نشست اجرای طرح‌های توانمندسازی جامعه روستاییان، اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح پیشگیری از مهاجرت‌های بی رویه روستاییان و اسکان آن‌ها در مناطق حاشیه‌ای شهرهاست.

وی ادامه داد: دو اقدام اساسی شامل اقدامات در مبدأ و اقدامات در مقصد باید مورد توجه قرار گیرد که اقدامات در مبدأ شامل توانمندسازی روستاییان و ایجاد اشتغال و استفاده از ظرفیت مشارکت‌های مردمی در روستاست و اقدامات در مقصد شامل جلوگیری از تصرف اراضی و قطعه‌بندی یا تغییر کاربری‌ در حاشیه شهرهاست.

رحیمی‌زاده بر اجرای طرح توانمندسازی جامعه روستایی تأکید کرد و گفت: ابتدا یک منطقه به‌عنوان نقطه آبادانی تعیین تا فعالیت‌های مراجع مختلف در آن منطقه متمرکز شود و به‌عنوان الگو به جامعه معرفی شود و در منطقه تعیین شده، یک چرخه آبادانی ایجاد تا از محصولات تولیدی ابتدا در منطقه استفاده شود و در این راستا آموزش‌های تخصصی، کمک به تولید و فروش محصولات با استفاده از مشارکت مردم باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یزد اجرای برنامه فوق و اقداماتی که در مناطق حاشیه‌نشین استان در خصوص اسناد زمین‌های دولتی و اجرای طرح حدنگار (کاداستر) صورت گرفته است را تشریح کرد.

این مقام مسئول با اشاره به دستورالعمل ارسالی قوه قضائیه در خصوص توانمندسازی جامعه هدف، یادآور شد: استفاده از قابلیت‌های بومی و استفاده از سرمایه‌گذاری بیرونی از جمله برنامه‌های در دست اقدام است که دستگاه قضایی به‌عنوان یک دستگاه حمایتی تلاش دارد به مراجع قانونی که تکالیفی بر عهده دارند کمک کرده و از آن‌ها حمایت قضایی کند.

رحیمی‌زاده عنوان کرد: با توجه به معضلات امنیتی و اجتماعی ناشی از حاشیه‌نشینی، برنامه‌های مختلفی برای کاهش این آسیب در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یزد با همکاری سایر دستگاه‌های متولی امسال اجرا می‌شود که امیدواریم شاهد نتایج مطلوب آن در استان یزد باشیم.

انتهای پیام

captcha