نخل‌ها ايستاده سوختند ولی از پا نيفتادند
کد خبر: 3844530
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸

نخل‌ها ايستاده سوختند ولی از پا نيفتادند

گروه اجتماعی ــ ۳۱ شهریور و هفته دفاع مقدس مراسمی عادی و نمایشگاهی نیست؛ مرور الگوی جهادی زیستن، جهادی فکر کردن و البته جهادی عمل کردن است. شیخ قنوتی دوشادوش جهان‌آرا جنگید و فهمیده‌ها و بهنام محمدی‌ها زیر تانک رفتند. نخل‌ها ایستاده سوختند، ولی از پا نیفتادند.

باز این چه نوحه و چه شور و شوقی است كه دوباره در محرم و تقارن آن با هفته دفاع مقدس فضای كشور را عطرآگین كرده است. محرم و تاسوعا و عاشورا و عزاداری‌ها همه در امتداد واقعه حماسی و خونین كربلاست. مگر نه آنكه 75 روز سكوت منجر به از بین رفتن غدیر شد و مفسدین و ملحدین بر آن شدند تا با كربلا همان كنند كه با غدیر كردند. كشتند و بستند و اسیر كردند و تازیانه زدند اما وعده خدا در قرآن بر این بود كه «... وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ؛... و حال آنكه خدا گر چه كافران را ناخوش افتد نور خود را كامل خواهد گردانید» (آیه 8 سوره صف).

اباعبدالله‌الحسین(ع) و اصحاب باوفایش با بصیرت كامل وارد معركه شدند و انسان وقتی به چیدمان این سپاه به ظاهر كوچك نگاه می‌كند، می‌بیند از كودك 6 ماهه تا پیرمردان محاسن سفید و از حر بازگشته تا سردار علمدار سپاه طوری سازمان داده شده‌اند كه پس از 1400 سال هنوز سازمان آن سپاه قابل بررسی است. راوی و خبرنگار و عامل قوی رسانه‌ای زینب(س) و راوی و خبرنگار و عامل قوی رسانه‌ای امام سجاد(ع) كه بنیانگذار نهضت روایتگری بودند، این سپاه را همراهی می‌كردند و هر كدام به نوبه خود به صحنه آمده و ایفای نقش كردند البته كه اعلام می‌شود ما رأیت الا جمیلا.

عزاداری‌ها، مشق جنگ و رزم است

سال‌ها می‌گذرد و حادثه‌ها می‌آیند و ذكر كربلا سینه به سینه می‌گردد. عزاداری‌ها مشق رزم و جنگ است تا خودی و دشمن بداند حادثه عاشورا تمام نشده است بلكه كل یوم عاشورا و كل ارض كربلا. تا قیامت نشود هرگز این شعله خموش/ پرچم كرب و بلا می‌رود دوش به دوش
اینجاست كه چه زیبا رهبر عزیزمان می‌فرمایند نصف روز واقعه عاشورا، 1400 سال ما را تغذیه كرد و ما كه به اقتدای به راه حسین‌بن علی(ع) و اصحاب با وفایش 8 سال دفاع و مقاومت و پایمردی كردیم چگونه باید این ثروت معنوی را سینه به سینه نقل كرده و آیندگان را در برابر حوادث بیمه كنیم.

مشق عاشورا، همان ایستادگی در برابر ظلم است

مشق تاسوعا و عاشورا در قالب عزاداری‌ها همان آمادگی و ایستادگی در برابر ظلم و استبداد است كه جوانان ما را عاشورایی به پا داشت و آنگاه كه حسین زمان ندای هل من ناصرش را به همه رسانید و زن و مرد، خرد و كلان، روستایی و شهری، با سواد و بیسواد راهی جبهه‌های دفاع از دین و مملكت خود كرد. چرا كه در طی سال‌ها فرهنگ آزادگی و زیر بار ظلم نرفتن را با شیر از مادر گرفته بودند و هر ساله در عزاداری‌ها یادآوری و تمرین كردند.
سرداران رشیدی كه نهال نوپای انقلاب را حراست كرده و در این راه با خون خود آن را آبیاری كردند، بی‌شك الگوهای آینده ما خواهند بود.

شهدا؛ مظهر قدرت ایران اسلامی

شهدا مظهر قدرت ایران اسلامی هستند و اگر نبود پایمردی آنان معادلات دشمن به ثمر می‌رسید و امروز به گفته دوست و دشمن یاد شهدای انقلاب و دفاع مقدس همیشه تعیین‌كننده بوده و خواهد بود.

چرا نام شهدا را حذف می‌كنند؟

امروز زنده نگه داشتن عاشورا و نام شهدا وظیفه اول ماست و جای بسی تعجب و تأسف است كه افرادی نادان درصدد كمرنگ كردن آن هستند. یك روز بر پیكر شهیدان ما تاختند و امروز اسمشان را از در و دیوار پاك می‌كنند و فردا حتماً محاكمه می‌كنند كه چرا به جبهه رفتند. آیا نمی‌دانند اگر مقاومت آن روز نبود، امروز در برخی از شهرهای ما سكه‌های عربی رایج بود و چه غافلند بی‌خبران كه راه و رسم شهادت كور شدنی نیست و مردم فهیم ما با بصیرتی مثال‌زدنی پای این انقلاب ایستاده و آماده جانفشانی هستند.

امروز روز بیداری ملت‌های مستضعف با الگوی ایرانی ـ اسلامی است. امروز روز شكست ابرقدرت‌ها و بیداری ملت‌های آزادی‌خواه است. چه كسی در دنیا نمی‌داند الگوی مبارزه در سوریه و یمن و افغانستان، نمادی صد درصد ایرانی است و اینجاست كه در 31 شهریور هر سال باید این بحث را مرور كرده و زوایای پنهان این گنج را كشف كرده و با شیوه‌های هنرمندانه جهت آیندگان به یادگار گذاشت.

هفته دفاع مقدس؛ فرصت مرور الگوهای جهادی زیستن 

31 شهریور و هفته دفاع مقدس مراسمی عادی و نمایشگاهی نیست. مرور الگوی جهادی زیستن، جهادی فكر كردن و البته جهادی عمل كردن است. ما در جنگ ابهت دو ابرقدرت را شكستیم و رویای دیوانه‌ای به نام صدام و حامیانش را به یأس و ناامیدی بدل كردیم.
ما امروز تحریم نشدیم بلكه با شروع انقلاب تحریم شدیم. امروز تهدید نشدیم بلكه آن روزی كه شعله‌های نفاق و ترور كشورمان را فرا گرفته بود و روزی كه ابرقدرت‌ها با حمایت همه جانبه عراق با 12 لشكر مجهزبر ما تاختند، تهدید شدیم اما مظلومانه مقاومت كردیم.

 
شیخ قنوتی دوشادوش جهان‌آرا جنگید و فهمیده‌ها و بهنام محمدی‌ها زیر تانك رفتند. نخل‌ها ایستاده سوختند ولی از پا نیفتادند. آنگاه كه به پیش‌بینی امام راحل امروز جنگ ما، فتح فلسطین و لبنان را به دنبال خواهد داشت. جنگ ما بیداری ملت‌ها را به دنبال داشت. آن هم امروزی كه با نغمه زیبای زائرین كوی حسینی چنین سر می‌دهند: قدم قدم با یك علم، ایشاالله اربعین میام سمت حرم.  و آنجاست كه در دریای بیكران انسان‌های عاشق غرق و گم می‌شویم و می‌فهمیم مغناطیس حسینی را هیچ گریزی از آن نیست و «حب الحسین یجمعنا» با تمام وجود احساس می‌كنیم و این همه از بركات انقلاب اسلامی است. ان‌شاءالله به زودی جهانی شده و ما در انتظار رؤیت خورشیدیم.

سردار سرتیپ دوم پاسدار مجتبی مینایی‌فرد
انتهای پیام

captcha