بهره‌گیری از فرهنگ دفاع مقدس؛ ضرورت امروز کشور/ آمریکا بیش از هر زمانی به فروپاشی خود نزدیک‌ شده است
کد خبر: 3843920
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴

بهره‌گیری از فرهنگ دفاع مقدس؛ ضرورت امروز کشور/ آمریکا بیش از هر زمانی به فروپاشی خود نزدیک‌ شده است

گروه اجتماعی ـ فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) بهره‌گیری از فرهنگ دفاع مقدس را ضرورت امروز کشور دانست و خاطرنشان کرد: آمریکا بیش از هر زمان دیگری به فروپاشی خود نزدیک‌تر شده است، زمانی که نیروی هوایی یمن مراکز نفت خیز را بمباران می‌کردند، آمریکا کوچکترین حرکتی از خود نشان نداد و این یعنی افول آمریکا.

بهره‌گیری از فرهنگ دفاع مقدس؛ ضرورت امروز کشور/ آمریکا بیش از هر زمانی به فروپاشی خود نزدیک‌ شده استبه‌ ‌گزارش ایکنا، از همدان، سردار مظاهر مجیدی، فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان امروز ۳۱ شهریورماه در مراسم رژه یگان‌های ویژه و نیروهای مسلح استان همدان به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس، عنوان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی استکبار جهانی وقتی متوجه ارکان اصلی شعارهای انقلاب اسلامی یعنی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی شد، فهمید این انقلاب برگرفته از یک شعور انقلابی است و احساس خطر کرد.
وی ادامه داد: دشمنان نظام اسلامی برای فروپاشی این نظام هر چه توان داشتند برای مهار و انحراف آن و نابودی جمهوری اسلامی به کار گرفتند و سرانجام در ۳۱ شهریور سال ۵۹ یکی از مهره‌های دست نشانده خود را مأمور کردند تا با عملیات نظامی حرکت کشور را مهار کنند. در این زمان حزب بعث صدام با همه نیروهای خود به مرزهای جمهوری اسلامی تاختند، با این تفکر که حداقل سه روز و کمتر از یک هفته این نظام را به فروپاشی برسانند.
مجیدی با بیان‌ اینکه وجود رهبری یک بار دیگر توانست مردم را در مقابل دشمن بسیج کند، ادامه داد: مردم ما معجزات زیادی در دفاع مقدس دیدند، هنگام تهاجم دشمن ۳۵ روز طول کشید تا توانستند خرمشهر را تصرف کنند این در شرایطی بود که نیروهای ما در این شهر کمتر از ۱۵۰ پاسدار بودند و کمتر از ۳۰ قبضه سلاح در دست داشتند.
وی اظهار کرد: در ابتدای جنگ به علت کم کاری برخی مسئولان دشمن توانست بخشی از مرز و شهرهای ما را تصرف کند حتی بعد از تصرف خرمشهر، روی دیوار فرمانداری این شهر نوشتند «ما آمدیم که بمانیم» و قصد داشتند خرمشهر را برای همیشه از ایران جدا کنند. خرمشهر ۵۷۵ روز در تصرف عراقی‌ها بود و حزب بعث برای حفظ این شهر هرچه در توان داشت به کار گرفت تا بتواند این شهر قهرمان را از نظام جمهوری جدا کند تا جایی که هنگام آزادی خرمشهر در ۱۰ اردیبهشت سال ۶۰ فقط ۱۹ هزار نفر نیروی نظامی عراق به اسارات ایران درآمد.
مجیدی با اشاره به اینکه خرمشهر طی ۲۳ روز آزاد شد، ابراز کرد:‌ این سخن امام خمینی(ره) که «خدا خرمشهر را آزاد کرد» را ما به چشم خود دیدیم به طوریکه با کمک خدا خرمشهر به قلب ایران برگشت و نتیجه دفاع مقدس ما رسیدن به شعار «ما می‌توانیم» امام راحل(ره) بود.
وی بهره‌گیری از فرهنگ دفاع مقدس را ضرورت امروز کشور ما دانست و خاطرنشان کرد: روحیه‌ای که توانست خرمشهر را پس بگیرد امروز موجب استمرار نظام می‌شود و در حال حاضر کشور ما به این روحیه اطاعت پذیری و مقاومت در مقابل تهاجم‌ دشمن نیاز دارد.
فرمانده سپاه استان همدان با بیان اینکه اگر درس‌های دفاع مقدس را مرور کنیم‌ می‌توانیم‌ با کمک از آن پابرجا بودن انقلاب را تضمین کنیم، اظهار کرد: وقتی رهبر معظم انقلاب می فرمایند «گام دوم انقلاب را با جوانان برداریم» ‌به این علت است که عمده شهدای ما جوانانی بودند که‌ توانستند در شرایط سخت جنگ ۸ ساله را پشت سر بگذارند.
وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس ما همه‌ برگرفته از تعالیم دینی و فرهنگ عاشورایی است، بیان کرد: یک دهه محرم فرهنگ عاشورا را مرور کردیم و در زمان جنگ مردم و امت ما این فرهنگ را تکرار کردند و به پیروی از امام حسین(ع) در مقابل استکبار آن را تداعی می‌کنیم.
مجیدی اطاعت محض را امری ضروری برای حفظ نظام دانست و افزود: آمریکا بیش از هر زمان دیگری به فروپاشی خود نزدیک‌تر شده است، زمانی که نیروی هوایی یمن مراکز نفت خیز را بمباران می‌کردند، آمریکا کوچکترین حرکتی از خود نشان نداد و این یعنی افول آمریکا.
انتهای پیام

captcha