اعزام 295 دستگاه اتوبوس از البرز برای جابه‌جایی زائران اربعین
کد خبر: 3843542
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶

اعزام 295 دستگاه اتوبوس از البرز برای جابه‌جایی زائران اربعین

گروه اجتماعی- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز گفت: برای جابه جایی زائران اربعین حسینی این استان ۲۹۵ دستگاه اتوبوس پیش‌بینی شده است.

اعزام 295 دستگاه اتوبوس از البرز برای جابه‌جایی زائران اربعین

مهرداد جهانی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز در گفت وگو با ایکنا ازالبرز، اظهارکرد: امسال عملیات جابه جایی زائران اربعین حسینی کشور از ۱۷ مهرماه آغاز و تا سوم آبان ماه ادامه دارد.
وی افزود: به منظور تسهیل در تخلیه مرزهای کشور در بازگشت زائرین حسینی از کربلای معلی سه شهر کرمانشاه، همدان و اندیمشک به عنوان شهرهای هاب که در واقع مراکز اصلی توزیع و بازگشت زائرین به شهرها و مبادی اولیه زائرین هستند در نظر گرفته شده است.
جهانی گفت: زائرین استان البرز در زمان بازگشت، حدفاصل مرزهای مهران و خسروی تا شهرهای پسکرانه(هاب)را از طریق سرویس های خطی(شاتل) طی می‌کنند و در شهر پسکرانه مرتبط با استان خود، با ناوگان اتوبوسی یا سایر روش‌های حمل و نقل ریلی یا هوایی به مبادی اولیه بازمی‌گردند.
این مسئول بیان کرد: در همین رابطه ۲۹۵ دستگاه اتوبوس در استان البرز طی ۶ روز اجرای طرح از۲۴ لغایت ۲۹ مهرماه از کرج به شهر کرمانشاه برای بازگرداندن زائرین استان البرز اعزام می‌شوند.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز با اشاره به اینکه با این برنامه‌ریزی پایانه‌های مرزی سریع‌تر تخلیه می‌شود و سعی شده تا کمبود ماشین برای برگشت وجود نداشته باشد، گفت: مسافران برای رفتن به این سفر به مرور از کشور خارج می‌شوند ولی در زمان بازگشت افراد زیادی در یک بازه زمانی کوتاه قصد بازگشت به کشور و شهرهای خود را دارند که این امر ضرورت برنامه‌ریزی منسجم‌تر برای بازگشت مسافران را می‌طلبد .
این مسئول تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، پایانه‌های مرزی سریع‌تر تخلیه و افراد راحت تر به مقاصد خود بازخواهند گشت.
وی خاطرنشان کرد: تیم‌های اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز در دوره طرح بازگشت زائرین در شهرهای کرمانشاه و همچنین پایانه شهید کلانتری کرج برای هماهنگی و تامین ناوگان مورد نیاز بازگشت زائرین استان البرز مستقر خواهند بود.
امسال زائرین استان‌های البرز، سمنان، تهران، قزوین، زنجان، گیلان، اردبیل، کردستان، آذربایجان غربی و شرقی از طریق شهرهاب کرمانشاه به شهرهای و مبادی اولیه خود عزیمت می‌کنند.
انتهای پیام

captcha