مدارس پیشرو ترویج فرهنگ شهادت باشند
کد خبر: 3842384
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۵

مدارس پیشرو ترویج فرهنگ شهادت باشند

گروه فرهنگی- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز گفت: مدارس با برگزاری ویژه برنامه‌های معرفتی، پیشرو ترویج فرهنگ شهادت در جامعه باشند.

مدارس پیشرو ترویج فرهنگ شهادت باشند

به گزارش ایکنا از البرز فرشته فهمیده، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز، 24 شهریور درنشستی با محوریت برنامه‌ریزی در خصوص هفته دفاع مقدس همزمان با بازگشایی مدارس، اظهارکرد: برنامه‌های هفته دفاع مقدس با هدف آشنایی بیشتر و بهتر دانش‌آموزان با رشادت‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید اجرایی می‌شود.
وی افزود: فرهنگ سازی، تمدن سازی با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از جمله برنامه‌های محوری آموزش و پرورش در هفته دفاع مقدس است تا دانش آموزان با ارزش‌های شهادت و دفاع از میهن بیشتر آشنا شوند.
به گفته فهمیده، یکی از الزامات فرهنگی امروز، رساندن پیام سال‌های دوران دفاع مقدس و ترویج فرهنگ شهادت به دانش‌آموزان است که در این خصوص مدارس با برگزاری ویژه برنامه‌های فرهنگی، معرفتی، آموزشی در قالب سخنرانی، همایش باید پیشرو باشند.
این مسئول با اشاره به اهمیت تبیین سبک زندگی شهدا برای دانش‌آموزان، اظهار کرد: معلمان در خصوص تبیین سبک زندگی اسلامی ایرانی به ویژه سبک زندگی شهدا که براساس همین چارچوب است، نقش ویژه‌ای دارند به همین منظور باید اهتمام ویژه‌ای نسبت به رعایت اصول زندگی شهدا داشته باشند تا الگویی ثابت برای دانش‌آموزان باشند.
وی با با برشمردن ویژه برنامه‌های مناسبتی هفته دفاع مقدس، بیان کرد: برپایی برنامه زیارت عاشورا، ایستگاه صلواتی، یادمان شهدا، مسابقات فرهنگی و ورزشی، همچنین بازدید از آسایشگاه جانبازان از برنامه‌های محوری هفته دفاع مقدس ویژه دانش‌آموزان است.
انتهای پیام

captcha