وجود ۴ موقوفه ویژه عزاداری حسینی در سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3842185
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸

وجود ۴ موقوفه ویژه عزاداری حسینی در سیستان‌وبلوچستان

گروه فرهنگی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان‌وبلوچستان گفت: در حال حاضر، چهار موقوفه در سطح استان وجود دارد که درآمد آن صرف برپایی مراسم عزای حسینی در ایام محرم و صفر می‌شود.

حجت‌الاسلام محسن مؤمنی‌مقدم، مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان‌وبلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان و بلوچستان، گفت: در حال حاضر، چهار موقوفه در سطح استان وجود دارد که درآمد آن صرف برپایی مراسم عزای حسینی در ایام محرم و صفر می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ادامه داد: ویژه‌برنامه‌های عزاداری حسینی هر سال تحت عنوان سوگواره بصیرت عاشورایی از ابتدای محرم آغاز می‌شود و تا ایام اربعین ادامه دارد.

وی بیان کرد: روضه‌خوانی، اجرای تعزیه، سخنرانی و مداحی در قالب همایش‌های تجمع عاشورایی، شیرخوارگان حسینی، أحلی من العسل و رهروان زینبی از جمله این برنامه‌هاست که در راستای اجرای نیت واقفین برگزار می‌شود.

مؤمنی‌مقدم افزود: امسال 60 روحانی مبلغ به مناطق محروم استان اعزام شدند که در ایام محرم و صفر، علاوه بر برپایی مراسم عزاداری، نماز جماعت و پاسخگویی به سؤالات شرعی و شبهات، به تبلیغ و ترویج سنت حسنه وقف نیز می‌پردازند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه گسترش و تعمیق بصیرت در جامعه از اهداف برگزاری این طرح است، عنوان کرد: معرفی مکتب عاشورایی و عمق بخشیدن به باورهای اقشار مختلف مردم در زمینه اهداف والای نهضت حسینی همواره رکن اصلی برنامه‌های اوقاف بوده است.

انتهای پیام

captcha