لزوم برپایی تجمع‌های عزاداری در یک نقطه از شهر بجنورد
کد خبر: 3841842
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۳

لزوم برپایی تجمع‌های عزاداری در یک نقطه از شهر بجنورد

گروه سیاسی - امام جمعه بجنورد گفت: عدم وجود تجمعی واحد و در خور شان از عیوب مراسم‌های عزاداری در مرکز خراسان‌شمالی است.

لزوم برپایی تجمع‌های عزاداری در یک نقطه از شهر بجنورد

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد، امروز ۲۲ شهریور در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه بجنورد اظهارکرد: عدم وجود تجمعی واحد و در خور شان از عیوب مراسم‌های عزاداری در مرکز خراسان‌شمالی است.
وی ادامه داد: رویدادهای مناسب و قابل ‌توجهی همانند آیین همایش شیرخوارگان حسینی پس از انقلاب در ایام محرم ترویج ‌شده که مناسب است این مراسم در یک مرکز به‌صورت محوری برپا شود.
وی با تقدیر از هیات‌های عزاداری خراسان‌شمالی برای تعظیم شعائر دهه نخست محرم، افزود: نماز ظهر عاشورا باید در یک نقطه از شهر برپا شود تا شکوه آن جلوه‌گر باشد.
وی با انتقاد از برگزاری نماز ظهر عاشورا در چند نقطه شهر، یادآورشد: نماز عاشورا باید شکوه خود را نشان دهد و اینکه نماز ظهر عاشورا در چند نقطه شهر برگزار می‌شود، سبب برهم زدن شکوه نماز عاشورا می‌شود، بنابراین باید به تمام عزادران حسینی گفته شود تا در یک نقطه شاهد برپایی نماز عاشورا باشکوه باشیم.
یعقوبی ادامه داد: وفای به عهد و پیمان، وعده و وعید و قول و قرار نشان دهنده شخصیت و منش انسان و مورد تآکید دین است.
وی با بیان اینکه عاشوراییان، کربلاییان و ۷۲ شهیدی که در کنار امام حسین (ع) ماندند، مدافع دین و دین شناس بودند افزود: برای یک مسلمان فقط دینداری کافی نیست بلکه یک مسلمان واقعی با توجه به تآکید قران و آموزه های دینی باید مدافع حق و دین شناس نیز باشد.
خطیب جمعه بجنورد در تشریح این ویژگی‌ها، گفت: در شهدای کربلا که عالم را دگرگون کردند این ویژگی‌ها پررنگ بود و به دل مشکلات زدن، نترسیدن، از عهد و پیمان خود کنار نکشیدن و به قلب حقیقت رسیدن ویژگی‌های مدافعان حق و دین شناسان کربلا بود.
انتهای پیام

captcha