برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در ۸۰ امامزاده و بقعه متبرکه کرمان
کد خبر: 3841188
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸
جلالی اعلام کرد:

برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در ۸۰ امامزاده و بقعه متبرکه کرمان

گروه اجتماعی - مدیر کل اقاف و امور خیریه استان کرمان از برگزاری مراسم عزاداری روز تاسوعا و عاشورای حسینی در جوار ۸۰ امامزاده و بقعه متبرکه درسراسر استان کرمان خبر داد.

حجت‌الاسلام علی جلالی مدیر کل اقاف و امور خیریه استان کرمان در گفت‌وگو با ایکنا از کرمان با بیان اینکه برنامه‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه با عنوان «سوگواره بصیرت عاشورایی» در دهه اول محرم درامامزادگان سراسر استان کرمان در حال برگزاری است گفت: در راستای اقدامات تبلیغی فرهنگ وقف و استفاده از سخنرانان برجسته کشوری، محرم امسال بیش از یکصد روحانی بومی و غیر بومی به اماکن متبرکه سراسر استان کرمان اعزام شدند.
وی درباره برنامه‌های طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در دهه اول محرم افزود: برگزاری تجمع عظیم لبیک یا حسین(ع) در روز دوم ماه محرم، اجرای مراسم شیرخوارگان حسینی در اولین جمعه محرم، اجرای مراسم احلی‌من‌العسل در روز هفتم از جمله برنامه‌های اجراشده در قالب این سوگواره در امامزادگان استان کرمان بود.
مدیر کل اقاف و امور خیریه استان کرمان به بخش مهم برنامه‌های عزاداری در روز تاسوعا و عاشورا اشاره و بیان کرد: مراسم عزاداری مردم عزادار و هیئات عزاداری در روز تاسوعا و عاشورا امسال نیز با محوریت ۸۰ امامزاده و بقعه متبرکه در سراسر استان برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام جلالی با بیان اینکه یکی از اهداف قیام عاشورا اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر است، تصریح کرد : برپایی نماز ظهر و عصر عاشورا در بقاع متبرکه مهمترین عملکرد و خروجی برنامه‌های اوقاف در بقاع متبرکه می‌باشد.
مدیر کل اقاف و امور خیریه استان کرمان به موضوع برنامه‌های روضه‌خوانی از حوزه موقوفات پرداخت و تأکید کرد: بخش قابل توجهی از موقوفات این اداره مربوط به محرم است که باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد و اداره اوقاف به دنبال جهت‌دهی روضه خوانی‌ها و اطعام‌ها در ماه محرم و صفر است که جهت‌دهی به آنها و ارتقا سطح دینی مردم از اهمیت خاصی برخوردار است.
انتهای پیام

captcha