حضرت قاسم؛ الگوی بی‌نظیر عرصه مقاومت
کد خبر: 3840721
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲

حضرت قاسم؛ الگوی بی‌نظیر عرصه مقاومت

گروه اجتماعی- امام جمعه شهرستان فردیس با بیان اینکه درحال حاضر جوانان و نوجوانان بیش از هر دورانی نیازمند الگوگیری از جوانانی همانند حضرت قاسم‌بن‌الحسن(ع) هستند، گفت: حضرت قاسم(ع) الگوی بی‌نظیری در عرصه مقاومت و ایثار است.

حضرت قاسم؛ الگوی بی‌نظیر عرصه مقاومت

به گزارش ایکنا از البرز، حجت الاسلام علی‌اکبر ایمانی، امام جمعه فردیس، 16 شهریور در همایش «احلی من العسل» که درمسجد جامع المهدی(عج) فلکه چهارم فردیس برگزار شد، اظهارکرد: نوجوانان و جوانان سرمایه‌های واقعی و حقیقی انقلاب اسلامی هستند که مورد خطاب فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با گام دوم انقلاب جوانان قرار دارند.
وی با اشاره به اینکه آن چیزی که انقلاب اسلامی را می‌تواند به سرمنزل مقصود برساند اخلاص، پاکی و طهارت است، افزود: اگر به سالیان دفاع مقدس نگاه کنید اکثر کسانی که به جبهه‌ها آمدند همین نوجوانان و جوانان بودند و با اخلاص و پاکی توانستند دفاع مقدس را به پیروزی برسانند.
امام جمعه فردیس با تاکید براینکه نوجوانان و جوانان در سال‌های پس از جنگ تحمیلی نیز با اخلاص و مقتدرانه در صحنه‌ها حضور یافته‌اند، گفت: اگر بخواهیم این انقلاب به سر منزل مقصود برسد راهی جز به اصول اولیه انقلاب نداریم.
ایمانی با بیان اینکه درحال حاضر جوانان و نوجوانان بیش از هر دورانی نیازمند الگوگیری از جوانانی همانند حضرت قاسم بن‌الحسن(ع) هستند، گفت: حضرت قاسم(ع) الگوی بی‌نظیری در عرصه مقاومت و ایثار است.
در ادامه ولی اله احمدی، رئیس اداره آموزش و پرورش فردیس نیز گفت: پیام امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر و زنده نگه‌داشتن دین اسلام بود و انتقال این پیام به نسل‌های آینده یک ضرورت است.
وی افزود: این همایش با هدف ترویج فرهنگ حسینی و انتقال پیام عاشورا و شهدای دشت کربلا به نسل نوجوان جامعه برگزار شد.
گفتنی‌ست؛ دانش‌آموزان عزادار شهرستان فردیس در ششمین روز از ماه محرم در همایش احلی من‌العسل شهادت مظلومانه نوجوان ۱۳ ساله دشت نینوا را گرامی داشته و اشک ماتم به یاد حضرت قاسم(ع) ریختند.
عبارت«احلی من‌العسل» پاسخ حضرت قاسم بن‌الحسن(ع) در شب عاشورا به عموی بزرگوارش، حضرت سیدالشهدا(ع) است که پرسیدند: مرگ در نزد تو چگونه است و این نوجوان ۱۳ ساله در جواب حضرت گفت: مرگ در نزد من، شیرین‌تر از عسل است.
انتهای پیام

captcha