دشمن به دنبال حذف تفکر شیعی و حسینی است
کد خبر: 3839374
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹
استاد حوزه و دانشگاه:

دشمن به دنبال حذف تفکر شیعی و حسینی است

گروه حوزه‌های علمیه – استاد حوزه و دانشگاه گفت: همواره تفکراتی که در مقابل نظام سلطه قرار گرفته حذف یا تسلیم شدند اما تنها جبهه‌ای که وادار به تسلیم نشده و نمی‌شود تفکر شیعی و حسینی است لذا دشمن با همه تلاش خود به دنبال حذف این مهم است.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام و المسلمین کریمی قدوسی، در دومین روز از مجلس عزاداری سید و سالار شهیدان در حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه امروزه راه نجات ما مقاومت در برابر دشمنان و سختی‌های فرهنگی، اجتماعی اقتصادی است، اظهار کرد: امام حسین(ع) راه پیروزی را به ما نشان می‌دهد و رسیدن به این پیروزی تنها به‌وسیله استقامت و پایداری امکان‌پذیر است.
وی با بیان اینکه تفکر حسینی هیچ گاه تسلیم نظام سلطه نمی شود افزود: حماسه عاشورا درس‌های جاودانی برای همه دارد و کسانی که مسیر حق را می‌پیمایند از این درس‌ها استفاده کرده و عبرت می‌گیرند.
استاد حوزه با بیان اینکه از جلوه‌های زیبایی عاشورا مسئله پایداری در راه دین است، ادامه داد: صبر و استواری از اصول پیروزی و موفقیت انسان در همه صحنه‌های زندگی است.
کریمی قدوسی ابراز کرد: امام حسین(ع) و یاران گرامی ایشان سختی‌ها و مصائب بسیار شدیدی تحمل کردند اما به ما نشان دادند که با صبر و استواری می‌توان به چه درجات بالایی رسید.
استاد حوزه تصریح کرد: همیشه در زندگی مشکلات وجود دارد و مقاومت و صبر در برابر سختی‌ها از اصول اساسی زندگی انسان در بعد زندگی فردی و اجتماعی است‌.
وی ادامه داد: انسان برای پیشرفت و تکامل روحی، معنوی و اخلاقی مورد هجوم نیروهای شیطانی و وسوسه‌های نفسانی قرار می‌گیرد که باید با صبر و استقامت و استواری در برابر آن‌ها به تکامل راه پیدا کند.
کریمی قدوسی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) در رابطه با اهمیت مسئله صبر و استواری می‌فرمایند: «الصبر معونه علی استیجاب الاجر» خداوند متعال صبر و پایداری را وسیله استحقاق و شایستگی پاداش قرار داده است.
استاد حوزه با بیان اینکه رسیدن به درجات قرب الهی نیازمند صبر و تحمل سختی‌ها و رنج‌ها در انجام تکالیف دینی است تشریح کرد: در روایات ما بیان شده که رسیدن به بهشت نیازمند تحمل سختی‌های این دنیا و رسیدن به جهنم به‌ وسیله پیروی از لذات و راحتی‌های دنیوی خواهد بود.
وی بیان کرد: انسان حتی اگر بخواهد به ارزش‌های مادی برسد باید سختی‌هایی را تحمل کند اما آنچه اهمیت والایی دارد رسیدن به درجات کمال و سعادت و تحمل سختی‌ها و رنج‌ها در این مسیر است.
استاد حوزه با اشاره به اینکه انبیا برای تحقق ارزش‌های الهی در جوامع مختلف با سختی‌ها و مشکلات زیادی روبرو بودند افزود: انبیای الهی برای آزادی انسان از طاغوت‌ها، شیاطین و تمایلات نفسانی تلاش کرده و در این راه سختی‌های بسیار فراوانی تحمل ‌کردند.
کریمی قدوسی ابراز کرد: شیاطین جن و انس همواره تلاش می‌کنند تا انسان از مسیر بندگی خداوند متعال دور شود و مقاومت در برابر آن‌ها و طی مسیر بندگی نیازمند تحمل رنج‌ها و سختی‌ها است.
وی تصریح کرد: حضرت موسی(ع) در جریان مبارزه با فرعون، راه نجات و آزادی بنی اسرائیل را ایمان، صبر و استقامت معرفی کرده و بنی اسرائیل نیز به ایشان تعهد دادند که در این مسیر صبر کرده و بر خداوند متعال توکل کنند.
انتهای پیام

captcha