تکمیل یک‌هزار طرح نیمه‌تمام صنعتی با اشتغال ۳۲ هزار یزدی همراه است
کد خبر: 3837879
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱

تکمیل یک‌هزار طرح نیمه‌تمام صنعتی با اشتغال ۳۲ هزار یزدی همراه است

گروه اجتماعی ــ رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد با اشاره به بیش از یک‌هزار طرح نیمه تمام صنعتی در استان گفت: این طرح‌ها بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورتی که آماده بهره‌برداری شود، بیش از ۳۲ هزار نفر اشتغالزایی در استان خواهیم داشت.

تکمیل یک‌هزار طرح نیمه‌تمام صنعتی با اشتغال ۳۲ هزار یزدی همراه استبه گزارش ایکنا از یزد، محمدرضا علمداریزدی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد، روز گذشته، 4 شهریورماه به مناسبت هفته دولت در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: بیش از سه هزار و ۲۶۲ پروانه بهره‌برداری صنعتی فعال در استان یزد وجود دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: در دولت تدبیر و امید بیش از یک هزار و ۴۰۰ پروانه جدید صادر شده و همچنین سرمایه اسمی بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان برای سه هزار و ۲۶۲ پروانه و اشتغال اسمی بیش از یکصد هزار نفر را شامل شده است.

وی ادامه داد: در پنج ماهه ابتدای سال ۹۸ و در صدور پروانه نزدیک به ۱۱ درصد رشد داشته‌ایم و همچنین چهارمین استان توسعه یافته صنعتی کشور هستیم و استان یزد علی رغم اینکه یک و سه درصد جمعیت کشور را دارد ولی چهار و چهار درصد صنعت و تولیدات صنعتی کشور در استان یزد وجود دارد که سه برابر بیشتر از جمعیت آن است.

علمداریزدی بیان کرد: بیش از ۸۰۰ نوع کالا در استان یزد تولید می‌شود و ۵۰ درصد کاشی و سرامیک کشور در استان یزد تولید و صادر می‌شود و در زمینه محصولات نساجی نیز با ۲۸ درصد بازار کشور رتبه دوم را داریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد در بخش دیگری از سخنان در مورد طرح‌های نیمه تمام گفت: بیش از یک‌هزار طرح صنعتی نیمه تمام که بالای ۶۰ درصد پیشرفت دارد، در استان یزد وجود دارد که بیش از ۳۲ هزار نفر اشتغالزایی را خواهد داشت و با سرمایه‌گذاری بیش از ۵ هزار میلیاردتومان حمایت خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گلایه از اینکه بخشی از صحبت‌های وی در جلسه چند روز گذشته شورای معادن اشتباه منتقل شده بود گفت: گزارشی که بنده دادم در مورد حقوق دولتی معادن از سال ۹۲ تا ۹۸ بود که مجموع آن یک هزار و ۳۰ میلیاردتومان شامل می‌شد.

علمدار ادامه داد: در قانون برنامه ششم گفته شده معادنی که به راه‌ها و منابع طبیعی خسارت می‌زنند موظف هستند یک درصد فروش خود را برای رفع آن خسارت پرداخت کنند که سهم استان یزد از این درصد فروش حدود ۲۸۷ میلیارد تومان است و ریالی در کل کشور تاکنون وصول نشده اما استاندار محترم به دلیل پیگیری و رفع ابهامات قانونی توسط سازمان صمت یزد از زحمات و تلاش‌های انجام شده قدردانی کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه جهت چابک سازی اتحادیه‌های صنفی برنامه‌هایی در دست اقدام است گفت: اتحادیه‌های زیر صد نفر عضو در اتحادیه‌های دیگر ادغام می‌شوند تا باعث چابک سازی اتحادیه صنفی شویم.

علمدار افزود: استان یزد جزو ۸ استان برتر دارای صادرات غیرنفتی است و بیش از ۹۹۴ کارت بازرگانی فعال در استان یزد وجود دارد.

انتهای پیام 

captcha