مباهله تا ظهور منجی ادامه دارد/ لزوم تأسی زوجین به رفتار پیامبر(ص)
کد خبر: 3837599
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲

مباهله تا ظهور منجی ادامه دارد/ لزوم تأسی زوجین به رفتار پیامبر(ص)

گروه اجتماعی ــ مباهله تنها به ماه ذی‌الحجه سال دهم هجری قمری خلاصه نمی‌شود و صرفاً یادآور حضور مسیحیان نجران نیست، بلکه خود ماجرایی نوظهور در طول تاریخ داشته و تا ظهور آخرین حجت الهی ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایكنا از فارس، جریانات اسلامی که بر اساس قرآن کریم و در آیات شریفه آن درج شده است، هیچ‌گاه منحصر به یک زمان و مکان خاص نیستند و این ویژگی منحصر به فرد معجزه جاوید نبی مکرم اسلام(ص) است؛ لذا مباهله در آخرین روزهای ماه ذی‌الحجه سال دهم هجری قمری خلاصه نمی‌شود و صرفاً یادآور حضور مسیحیان نجران نیست، بلکه خود ماجرایی نوظهور در طول تاریخ داشته و خواهد داشت.

تأسی علمای اسلام به مباهله پیامبر(ص)

اگر در زمان پیامبر اعظم(ص) بزرگان مسیحیت حضور یافتند و از ایشان درخواست کردند تا به سؤالاتشان پاسخ دهد و ایشان نیز با صبر، متانت و اخلاق کریمانه خویش چون همیشه پاسخگوی آن‌ها بودند، در حال حاضر نیز این روال ادامه دارد و علمای اسلام در فضای حقیقی و مجازی و بر اساس مقتضیات زمانه پاسخگوی سؤالات ادیان دیگر و طالبان حق و حقیقت هستند.

از سوی دیگر قرآن کریم اشاره می‌کند که علمای نجران بعد از شنیدن استدلالات، سر تسلیم در مقابل حق فرود نیاوردند و مسئله مباهله مطرح شد، هر کسی بزرگان و عزیزان دینش را بیاورد و هر دو گروه به هم نفرین کنند تا خدای جهانیان بین آن‌ها قضاوت كند و گروه بدکار را با فرستادن عذابی از روی زمین محو و نابود كند.

در تاریخ می‌بینیم که مسیحیان با علمای طراز اول خود و با لباس‌های فاخر و جواهراتی گرانبها آمدند و آماده مباهله شدند و از طرفی مشاهده کردند که پیامبر اکرم(ص) با یک جوان، یک بانو و دو نوجوان پای در این عرصه نهاده است ـ ایشان با این اقدام عملی؛ حضرت علی(ع) را به‌منزله نفس و جان خویش معرفی كردند، حضرت فاطمه زهرا(س) را عنوان بدل همه بانوان مسلمان و حضرات حسن و حسین(ع) را به‌عنوان بدل فرزندان اسلام.

نجرانیان با دیدن این گروه ساده اما نورانی و باعظمت به وحشت افتادند و زمزمه‌ای بین آنان شکل گرفت که اگر محمد(ص) بر حق نبود هیچگاه حاضر نمی‌شد جان خود و نزدیکانش را در معرض خطر نابودی و نیستی قرار دهد. یکی از آن‌ها گفت: تا فرصت باقی مانده عذرخواهی کرده و از نابودی خود جلوگیری کنیم (‌به‌قول شاعر با آل(نبی) علی هر که درافتاد ورافتاد‌) آمدند و عذر خواستند و مانند همیشه پیامبر اسلام(ص) را رئوف و مهربان یافتند؛ اما باز هم ایمان نیاوردند و خواستار چیزی جایگزین آن شدند و پیامبر(ص) به امر خدا آنان را به پرداخت جزیه دستور دادند.

در جهان کنونی امام خمینی(ره) پرچم حکومتی را برافراشت که تمامی بلاد کفر و شرک عالم را به‌هم ریخت و به مقابله و رویارویی فراخواند. آن‌ها به‌مدت 8 سال در جنگ به اصطلاح سخت فیزیکی با این نظام برخواستند و بعد از آن نیز با تغییر چهره جنگ و تبدیل آن به جنگ نرم‌افزاری (نرم) همچنان به پیروزی در این نبرد امیدوارند.

كشتگان جنگ نرم قابل تقدیر نیستند

سربازان پیرجماران با تقدیم شهدای فراوان در جنگ هشت ساله و با توکل و تکیه بر اهل بیت(ع) حضوری چشمگیر در برابر ارتش‌های جهان از خود نشان دادند و نگذاشتند ذره‌ای از خاک ایران تصاحب شود، اما در جنگ نرم نیز این مواجهه ادامه دارد و در اینجا متأ‌سفانه کشتگان ما قابل تقدیر نیستند!

پس از عروج امام راحل، با فرماندهی نائب برحقش، این انقلاب به رشد و شکوفایی بی‌نظیری رسید و در طول 40 سال تحریم و دشمنی توانست موفقیت‌هایی کسب کند که اهل انصاف می‌دانند و این مباهله تا ظهور آخرین حجت الهی ادامه خواهد داشت و نتیجه نهایی آن را در قیام موعود منتظر(عج) خواهیم دید؛ لذا به همین جهت است که رژیم منحوس صهیونیستی پس از تعیین فرصت کمتر از 25 سال توسط ولی امر مسلمین جهان، در تکاپوی نجات خود از ورطه نیستی و نابودی افتاده است و ذلیلانه به هر نقشه کثیفی متوسل می‌شود تا شاید راه خلاص بیابد اما زهی خیال باطل!

آموزش برخورد با مخالفان در داستان مباهله

توجه به این نکته نیز ضروری است که درس‌های دین بسیار است و دین اسلام به فرمایش علما صرفاً یک کلاس نیست و رتبه‌بندی فراوانی در معارف وجود دارد. به همین علت نکات تربیتی متفاوتی نیز از قضیه مباهله متساطع است که یکی از آن‌ها آموزش برخورد با دشمن و به‌ عبارت بهتر مخالف است.

وقتی آن‌ها پس از شنیدن مباحث استدلالی و شکست در بحث‌ها تقاضای مباهله می‌کنند و در اثنای این کار با سنجیدن عواقب مباهله، تقاضای عفو و بخشش می‌کنند؛ پیامبر خدا(ص) اقدامی جهت نابودی آنان با وجود قدرت بر انجام این کار نمی‌فرمایند؛ حال ما در موضع قدرت و در معاشرت با زیردستان، اقوام، همکاران و خانواده و خلق‌الله چگونه رفتار می‌كنیم؟ زوجین در حالت قهر و غضب نسبت به یکدیگر و تشکیل پرونده نفقه، مهریه، تمکین و ... در دادگاه‌ها و در حالی که همچون فاتحین به رای قاضی می‌نگرند، اگر طرف مقابلشان تقاضای عفو و گذشت کند؛ آیا به پیامبر خود تاسی می‌كنیم؟ اندکی تفکر لازم است...

حجت‌الاسلام محمدشریف حسینی، مدیرعامل مرکز صیانت از نهاد خانواده استان فارس

انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۵ - ۰۶:۲۰
0
0
عااااااالی
captcha