استفاده پزشکان از کارتخوان قانون تبعیض‌آمیزی است
کد خبر: 3837149
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲

استفاده پزشکان از کارتخوان قانون تبعیض‌آمیزی است

گره فرهنگی ــ رئیس نظام پزشکی استان همدان بیان کرد: طی دو سال گذشته جامعه پزشکی همدان با موضوعات زیادی مواجه شده است و موضوع استفاده از کارتخوان برای پزشکان تبعیض‌آمیز است.

استفاده پزشکان از کارتخوان قانون تبعیض‌آمیزی استبه گزارش ایکنا از همدان، علیرضا مدرکیان رئیس نظام پزشکی استان همدان، شامگاه روز گذشته یکم شهریورماه در مراسم «روز پزشک» که به همت دانشگاه ابن سینا همدان برگزار شد، با اشاره به اینکه طی 2سال گذشته پزشکان با موضوعات بسیاری مواجه شده‌اند، اظهارکرد: ما به موضوع استفاده پزشکان از کارتخوان که مصوبه مجلس است معترضیم و از نظر پزشکان این قانون تبعیض‌آمیزی است.
مدرکیان گفت: در خصوص اینکه همکاران پزشک چه تصمیمی بگیرند نظر شخصی آنهاست اما اگر شماره سریال کارتخوان خود را وارد نکنند ممکن است با عوارض و جریمه‌هایی مواجه شوند.
وی با اشاره به اینکه گلایمند مصوبه مجلس در خصوص کارتخوان هستیم، تاکید کرد: باید قانون برای همه و یا هیچ کس اجرا شود، هرچند وجود کارتخوان در مطب‌ها را تاکید می کنیم اما رجیستری مالیاتی کم‌لطفی است.
مدرکیان تصریح کرد: جامعه نظام پزشکی استان همدان هیچگاه فرار مالیاتی نداشته و به موقع پرداخت کرده است اما متاسفانه امروز شاهد هجمه‌های گسترده ای به پزشکان هستیم.
رئیس نظام پزشکی همدان با بیان اینکه دیگر جایی نیست جامعه پزشکی را تمسخر نکنند، از صدا و سیما و رسانه گرفته تا فضای مجازی افزود: آیا توهین‌کنندگان آیه شریفه «هل جزاء الاحسان الا احسان» را نشنیده‌اند.
مدرکیان خاطرنشان کرد: جامعه پزشکی عزت خود را نه از رسانه و سیاستمداران بلکه از خدمات صادقانه و علمی و همراه با مردم کسب کرده است.
وی تصریح کرد: ما می دانیم و آنها هم نیک‌تر از ما می‌دانند که ماحصل تلاش بیهوده آنها فقط سربلندی جامعه پزشکی است و ما هم به داشتن سرمایه اعتماد مردم افتخار می‌کنیم. .
در این مراسم نیز، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان بیان کرد: در قانون بودجه سال 98، اسم دانشگاه علوم پزشکی همدان به ابن سینا تغییر یافت که افتخار بزرگی است و هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی همدان از این پس به اسم ابن سینا نامگذاری می‌شود.
رشید حیدری‌مقدم با اشاره به اینکه سرمایه بزرگ تاریخی در شهر ما نهفته است و آن هم وجود بارگاه بوعلی سیناست که متاسفانه از آن به آن شکل که باید استفاده نمی شود گفت: خواهشمندم از کسانی که نقش و جایگاهی در استان دارند در بهره‌مندی مناسب از این امکان ما را یاری کنند.
وی ادامه داد: حداقل کاری که تاکنون انجام داده‌ایم جذب تعدادی توریست برای زیارت مقبره شیخ‌الرئیس بوده اما جایگاه ایشان در دنیا در حوزه پزشکی است که متاسفانه مورد غفلت واقع شده است.
وی با بیان اینکه برای حفظ شان ابوعلی سینا و جایگاه همدان پنجم، ششم و هفتم شهریورماه اعضای کمیسون مجلس، شورای معاونین وزارت بهداشت و به احتمال قوی وزیر بهداشت و روسای دانشگاه‌های غرب کشور به همدان می آیند گفت: برنامه ما این است که سال آینده اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را همزمان با ولادت شیخ الرئیس در همدان برگزار کنیم و آن را به عنوان برند ملی بشناسانیم.
حیدری‌مقدم با تاکید بر اینکه به بارگاه شیخ الرئیس در همدان به عنوان جاذبه توریستی نگاه می شود در حالی که دنیا به عنوان یکی از مفاخر پزشکی توجه دارد عنوان کرد: باید تلاش کنیم بارگاه شیخ الرئیس را ملی و جهانی کنیم.
وی ادامه داد: کنون با وجود شرایط اقتصادی کشور در یک جنگ تمام‌عیار هستیم و با توجه به اینکه جامعه پزشکی از بهورز تا فوق تخصص در هر شرایط و بحرانی در جامعه حضور دارند و خدمات ارائه می‌دهند، از آنها خواهشمندیم در این موقعیت هم مردم کشور را درک کنند و در نوشتن اقلام دارویی، تعداد داروها، بین داروهای خارجی و داخلی تا جایی که امکان دارد توجه داشته باشند.
وی توضیح داد: آموزش خودمراقبتی در مطب‌ها امری مهم است و پزشکان بایستی حتما برای سلامتی خود وقت بگذارید.
انتهای پیام

captcha