افتتاح ۶۵۰ پروژه عمرانی در سمنان
کد خبر: 3836574
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰

افتتاح ۶۵۰ پروژه عمرانی در سمنان

گروه سیاست و اقتصاد ــ استاندار سمنان با بیان اینکه در هفته دولت امسال ۶۵۰ پروژه در سطح استان افتتاح می‌شود، گفت: ۳۴۲ میلیارد تومان برای این پروژه‌ها هزینه شده است.

افتتاح 650 پروژه عمرانی در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، علی‌رضا آشناگر، استاندار سمنان امروز، 30 مردادماه در نشست خبری هفته دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه امسال قرار است ۶۵۰ پروژه طی هفته دولت افتتاح شود، گفت: برای این طرح‌ها در بخش‌های مختلف ۳۴۲ میلیارد تومان اعتبار صرف شده است.

وی با تأکید بر اینکه سرمایه‌گذاری بر روی ۶۰ پروژه با اعتبار ۳۲۸ میلیارد تومان نیز در زمره دیگر پروژه‌های هفته دولت است و مجموع اعتبارات طرح‌های هفته دولت به ۶۷۰ میلیارد تومان می‌رسد، گفت: در سمنان ۷۰ طرح، شاهرود ۱۵۴ طرح،  دامغان ۱۲۲ طرح، مهدی‌شهر ۳۵ طرح،  آرادان ۶۰ طرح و  میامی ۲۹ طرح افتتاح می‌شود.

آشناگر ادامه داد: ۱۲۴ پروژه نیز در سطح استان طی هفته دولت کلنگ‌زنی می‌شود که اعتبار مورد نیاز برای این طرح‌ها ۳۷۱ میلیارد تومان است، همچنین هفت طرح سرمایه‌گذاری با اعتبار ۷۳ میلیارد تومان نیز در این هفته کلنگ‌زنی می‌شود تا اعتبارات کل طرح‌های قابل‌ افتتاح عمرانی و سرمایه‌گذاری در بخش کلنگ‌زنی به ۴۴۰ میلیارد تومان برسد.

به گفته وی، تعهد اشتغال سال گذشته در سطح استان سمنان ۱۰۰ درصد محقق شده که در این راستا هشت طرح اولویت‌دار استان تدوین‌ شده که از جمله آن‌ها می‌توان به اسناد آمایش سرزمینی و سند توسعه اشاره کرد که برای مثال این امر در میامی رخ‌ داده است.

استاندار سمنان با تأکید بر اینکه در زمینه تسهیل و رفع موانع تولید نیز در سطح استان اقدامات خوبی صورت گرفته، گفت: رونق تولید همچنان که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر آن تأکید ویژه‌ای دارند، در مجموعه استانداری سمنان نیز نگاه ویژه‌ای را به خود معطوف ساخته است و یکی از اولویت‌های اصلی در راستای کاهش نرخ بیکاری فعال کردن کارخانه‌ها محسوب می‌شود.

انتهای پیام

captcha