فریضه معنوی حج از نگاه معینه اردوزبان
کد خبر: 3835108
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳

فریضه معنوی حج از نگاه معینه اردوزبان

گروه حوزه‌های علمیه ــ معینه اردوزبان حج تمتع از خاطرات تبلیغی‌ خود برایمان می‌گوید؛ از رخت بر بستن حاجیان برای حضور در سرزمین وحی تا درخواست شیعه پاکستانی برای زیارت و درخواست حاجت از امام رضا(ع).

به گزارش ایکنا، زاهره سادات میرجعفری همزمان با موسم حج و با توجه به سابقه تبلیغی در ایام حج ابراهیمی در نوشتاری به درخواست ایکنا، حال و هوای با صفا و معنوی ایام تبلیغی خود را برای مخاطبین خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) ترسیم کرد.
در این نوشتار آورده است:
دوباره موسم سفر شد و رفتن....
وقت توشه جمع کردن و بار بستن حاجیان که می شود دلت هوایی مدینه و بقیع می گردد. و چه شیرین است بار بستن برای یار....
این بار بستن، تو را برای سفر الی الله آماده می سازد. این بار قرعه به نام تو نبود و باید با حسرت باز انتظار را تجربه کنی ...
تا یار که را خواهد و طلبد....
به درون کعبه رفتم به حرم رهم ندادند .... که تو در برون چه کردی که درون خانه آیی
پروانه وار از مشرق و مغرب عالم زرد، سفید، سیاه، ترک، عرب و عجم گرد شمعی واحد می‌گردند و هم نوا با فرشتگان نجوا می‌کنند و یگانه‌ای را از اعماق وجود فرا می‌خوانند.
خوف و رجا در چشمانشان موج می‌زند، گویی مردگانی برخاسته از قبرها در روز قیامتند که ناخودآگاه منجی موعود را می‌طلبند.
خاطرات زیادی مرور می‌شوند از شوریدگی و زیبایی عرفات گرفته که بدنبال صاحب غریب عالم می گردی و نزدیکی خود را در خیل عظیم ملیت ها به او حس می کنی تا هم نوا هدف قراردادن شیطان توسط حاجیان، اما گردیدن به دور خانه دل و معبد معبود سِّر دیگری است.
در حرم امنش چون همیشه آرام گرفته بودم و خیره عظمت و قدرت او در برابر کوچکی و خُردی، خود بودم که دیدم بانویی نزدیکم غرق در راز و نیاز گریه‌های جانسوزی می‌کرد، به آرامی کنارش رفتم، دیدم بانویی تحصیل کرده اهل پاکستان است از او خواستم از حس خوبی که دارد، برایم بگوید و مرا در حال وهوای خود سهیم کند، از آرامش خود و سبکی خیالش در این مکان گفت، بعد پرسید تو ایرانی هستی و حتما شیعه، فکر کردم اهل تسن است، برای همین گفتم همه با هم برادر و خواهریم و دارای یک کتاب و یک پیغمبر، از من خواست نزد امام رضا(ع) برایش دعا کنم، گفتم چرا امام رضا(ع)؟ پاسخ داد: من شیعه پاکستانی هستم اما به دلیل فقر خانواده مجبور به ازدواج با یک اهل تسنن شدم و به خاطر عقایدم دایماً از سوی خانواده همسرم شکنجه و تهدید به مرگ می‌شوم.
هر بار که شیعیان افراطی پاکستان مراسمی می‌گیرند تا مدت‌ها باید آزار و اذیت اقوام همسر را تحمل کنم. می‌دانم آرزوی دیدار امام رضا(ع) برایم محال است تو سلام مرابه آقا جان برسان.
درحالی که دلم به شدت برایش می‌سوخت یاد سخنان گرانقدر حضرت آقا و تأکید زیاد ایشان بر اتحاد مسلمانان و دوری از اعمال تفرقه برانگیز افتادم، کاش قدر نعمت‌های خود را بیشتر بدانیم.
زاهره‌سادات میرجعفری، دکتری مطالعات زنان
انتهای پیام

captcha