برپایی جشنواره «آبنبات» در خراسان‌شمالی
کد خبر: 3833329
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱

برپایی جشنواره «آبنبات» در خراسان‌شمالی

گروه سیاست و اقتصاد ــ رئیس اتاق بازرگانی خراسان‌شمالی گفت: با توجه به اینکه آبنبات یکی از مهمترین سوغات‌های خراسان‌شمالی بوده به همین دلیل جشنواره‌ای خاص برای این محصول در راستای برندسازی آن در بجنورد برپا خواهد شد.

برپایی جشنواره «آبنبات» در خراسان‌شمالی

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، محمد صمدی، رئیس اتاق بازرگانی استان، امروز، 16 مرداد در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: با توجه به رایزنی و برپایی جلسات متعدد با تولیدکنندگان آبنبات در استان، مقرر است جشنواره «آبنبات» هفتم شهریورماه در محل بوستان ملی بش قارداش برپا شود.

وی با اشاره به اینکه استان های مختلفی در این نمایشگاه حضور خواهند داشت، افزود: هدف از برپایی این نمایشگاه معرفی این محصول و برند سازی و صادرات آن به کشورهای مختلف است.

صمدی با تأکید بر لزوم صادرات تخصصی آبنبات تصریح کرد: باید به خریدار خارجی قیمت، نحوه انتقال پول، بسته بندی، آنالیز کالا و موارد بسیار دیگر را ارائه دهیم تا آن موقع به مرحله قرار داد برسیم.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی امسال به 18 کشور دنیا صادرات داشته است، ادامه داد: ارزش ریالی این صادرات 30 میلیون دلار بوده و میزان آن نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 32 درصد افزایش داشته است.

صمدی با ذکر اینکه بیشترین صادرات شامل محصولات پتروشیمی، پلاستیک، صنایع و حوزه کشاورزی است، بیان کرد: این محصولات به کشورهای قطر، عمان، ترکیه، عراق، هندوستان، آذربایجان، سریلانکا، بلژیک، چین و سوریه صادرات شده است.

وی با اشاره به وجود ۲۲ نوع گیاه دارویی در خراسان‌شمالی گفت: اکنون افغانستان و ترکمنستان اعلام علاقه مندی کرده‌اند که پس از فرآوری، محصول به کشور آن‌ها صادر شود.
انتهای پیام

 

captcha