کارگروه مشترک جهاددانشگاهی و حرم حضرت معصومه(س) ایجاد شود
کد خبر: 3832822
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۸

کارگروه مشترک جهاددانشگاهی و حرم حضرت معصومه(س) ایجاد شود

گروه اجتماعی ــ معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به فعالیت‎های فاخر جهاددانشگاهی گفت: فعالیت‎های جهاددانشگاهی در مسیر ولایت است و ما علاقه‌مندیم کارگروه مشترک جهاددانشگاهی و حرم حضرت معصوه(س) ایجاد شود.

فعالیت‎های جهاددانشگاهی در مسیر ولایت استبه گزارش ایکنا از قم، حجت‎الاسلام والمسلمین احمدی، معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت معصومه(س)، شب گذشته، 14 مردادماه در دیدار با محمد حیدری، رئیس جهاددانشگاهی واحد استان قم گفت: با مرور فرهنگ ناب اسلام، آنچه بیش از همه ما را به خود متوجه می‎کند، اهمیت و جایگاه ولایت است؛ یعنی همه چیز بر اساس ولایت بنیان نهاده شده است.

وی افزود: حرکت و فعالیت جهاددانشگاهی در عرصه‎های مختلف کشور به خصوص حل مشکلات فنی، علمی و تخصصی و فناوری، فرهنگی، اجتماعی و... همگی حرکت در مسیر ولایت است زیرا امروز ولی امر مسلمین این خواسته بزرگ را از همه آحاد کشور دارند و جهاددانشگاهی نیز پیشگام این عرصه بوده است.

معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت معصومه(س) خطاب به فعالان جهاددانشگاهی یادآورشد: کار شما در راستای اندیشه‎های مقام معظم رهبری و فرهنگ متعالی مهدویت است، به نحوی که می‎توان گفت از بسیاری از فعالیت‎های فرهنگی و دینی که در این کشور انجام می‎شود نیز مقدس تر است زیرا به اعتلای نظام و جامعه اسلامی کمک می کند.

وی با ذکر این مطلب که به فعالیت‎های جهاددانشگاهی در این عرصه‎ها غبطه می‎خوریم، افزود: جهاددانشگاهی با اقدامات مهم خود به دنبال تقویت جبهه انقلاب و نظام اسلامی و جامعه دینی در مقابل مستکبران و کافرانی است که با انحصارگرایی در همه عرصه‎های علمی و فرهنگی و فناوری و... به دنبال از بین بردن اعتقادات مردم و به خصوص نسل جوان هستند.

احمدی در ادامه با اشاره به تحریم‎های دشمنان علیه ملت ایران بیان کرد: تحریم‎ها و مشکلات اقتصادی ضربه‎های جدی به کشور وارد کرد ولی یکی از مزایای آن، افزایش هم افزایی بین نهادهای مختلف کشور بوده است که این مساله یک خبر و اتفاق بسیار خوشایند است.

وی افزود: استمرار این فرایند بسیار مهم و کلیدی است زیرا اگر مجموعه‎های فرهنگی کشور ظرفیت‎های محدود شده خود را در کنار هم قرار دهند می‎توانیم هر پروژه و فرایند مهمی را که اراده کنیم به مرحله انجام برسانیم.

معاون فرهنگی حرم مطهر اظهارکرد: حرم مطهر در سال‌های اخیر دامنه فعالیت‎های خود را ارتقا داده است و امروزه در حوزه فرهنگی برنامه‎های وسیعی انجام شده و یا در حال انجام است که از جمله آنها می‎توان به اداره خانواده در این معاونت اشاره کرد که متولی بخش‎های مختلف از جمله بخش جوانان و... است.

وی گفت: از این روی می‎توانیم با ظرفیت‎های بسیار خوبی که جهاددانشگاهی از آنها برخوردار است کارگروه مشترکی ایجاد و فعالیت‎های مشترک را در قالب این کارگروه دنبال کنیم.

احمدی با اشاره به برگزاری جشنواره مهدویت از سوی جهاددانشگاهی واحد استان قم بیان کرد: در این بخش باید از ظرفیت‎های مسجد مقدس جمکران بیش از پیش استفاده شود زیرا مقام معظم رهبری تأکید کردند که این مسجد مقدس باید قطب و پایگاه فعالیت‎های مهدوی کشور باشد و به همین دلیل باید این مسجد را تقویت کنیم.

وی گفت: هرچه از نشر مکتوب به سمت محصولات عامه‌پسند و جوان‌پسند برویم می‌توانیم تاثیرگذاری بیشتری روی مخاطبان خود داشته باشیم؛ در این زمینه حرم مطهر نیز می‎تواند از همه ظرفیت‎های خود برای همکاری با این جشنواره و در سطح کلان‎تر با فعالیت‎های جهاددانشگاهی بهره بگیرد.

علی حسینی، معاون فرهنگی و سرپرست معاونت آموزش جهاددانشگاهی نیز با اشاره به دوره‌‏های مختلف آموزشی و بخش‎های مختلف آموزشی و فناوری و فرهنگی جهاد دانشگاهی گفت: جشنواره ملی مهدویت از جمله برنامه‎های بسیار مهم و اولویت دار این مرکز در قم است که در سال گذشته به همت این مرکز برگزار شد.

وی در این مراسم با اشاره به اهمیت و جایگاه حرم مطهر(س) در اجرای طرح‎های فرهنگی گفت: در سال گذشته برنامه‎های تبلیغی در عرصه این جشنواره در حرم انجام شد که امیدواریم سطح همکاری حرم در این جشنواره و به طور کلی برنامه‎های فرهنگی و هنری مشترک را ارتقا ببخشیم.

انتهای پیام

captcha