راه‌اندازی مرکز پزشکی و سلامت جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری؛ نیازمند حمایت مسئولان
کد خبر: 3832739
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸

راه‌اندازی مرکز پزشکی و سلامت جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری؛ نیازمند حمایت مسئولان

گروه اجتماعی ـ رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری ضمن تاکید بر راه‌اندازی مرکز پزشکی و سلامت در حوزه پژوهش و فناوری در استان، تصریح کرد: در این راستا صحبت‌هایی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مبنی بر راه‌اندازی مرکز پزشکی و سلامت توسط جهاد دانشگاهی صورت گرفته که لازم است مسئولانی استانی حمایت کنند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، سیروس رضایی، رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری 14 مردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی یک نهاد علمی انقلابی و باسابقه در سال 59 به فرمان امام راحل (ره) شکل گرفت که با ماموریت‌های فرهنگی و آموزشی در سطح دانشگاه‌ها فعالیت خود را آغاز کرد.

وی افزود: 20 درصد از بودجه جهاد دانشگاهی از دولت و 80 درصد آن از درآمد حوزه‌های پژوهشی و آموزشی تامین می‌شود.

رضایی گفت: این نهاد در استان می‌تواند با استفاده از فرصت‌های متعددی که دارد در چارچوب مقررات با حمایت و پشتیبانی مسئولان در توسعه همه جانبه استان گام بردارد.

وی با اشاره به فعالیت جهاد دانشگاهی در چهار حوزه آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اشتغال، تصریح کرد: دوره‌های کوتاه‌مدت آموزشی جهاد دانشگاهی حرکتی راهبردی و موثر در توسعه کشور است که هفت هزار دوره آموزشی در کشور تبیین شده و 200 دوره اشتغال محور و تخصصی در استان فعال است و برگزار می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان با اشاره به بهره‌گیری 50 هزار فراگیر در سال گذشته از دوره‌های آموزشی کوتاه مدت جهاد دانشگاهی استان، تصریح کرد: در حوزه آموزش به لحاظ جذب فراگیر، جهاد دانشگاهی رتبه دوم کشوری را کسب کرده است که نسبت به دیگر استان‌ها استقبال خوبی از دوره‌ها شده است.

وی در ادامه با اشاره به طرح داناب و منعقد شدن تفاهم‌نامه با شرکت آب منطقه‌ای استان، بیان کرد: در این راستا براساس اقدامات صورت گرفته و ارزیابی وزارت نیرو، جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری رتبه اول کشوری را کسب کرده است.

رضایی با اشاره به راه‌اندازی مرکز آزمون جهاد دانشگاهی در استان در سال گذشته، تصریح کرد: ششمین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی از طریق این مرکز آزمون برگزار شد که در استان چهار هزار و 424 نفر ثبت‌نام و در آزمون شرکت کردند، همچنین 18 مردادماه نیز آزمون آتش‌نشانی از سوی مرکز آزمون جهاد دانشگاهی برگزار خواهد شد.

وی افزود: بیش از 38 تفاهم‌نامه و قرارداد با دستگاه‌های اجرایی، نهادها و دانشگاه‌های استان در راستای آموزش‌های کوتاه‌مدت منعقد شده است.
رئیس جهاد دانشگاهی استان تاکید کرد: در حوزه پژوهشی تاکنون 56 طرح پژوهشی در استان با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای مختلف انجام شده است.

وی اضافه کرد: به 3 هزار نفر از زنان باردار از سوی بانک خون بندناف رویان در بیمارستان هاجر شهرکرد مشاوره‌های رایگان داده شده که تاکنون 350 نمونه خون بندناف به تهران برای فریز ارسال شده است.

رضایی گفت: در حوزه تجاری‌سازی و اشتغال دو طرح «الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی» و «توانمندسازی زنان سرپرست خانوار» از سوی این نهاد انجام شده است.

وی ادامه داد: مشاغل خانگی در سه فاز با هدف شناسایی مزیت‌ها، آموزش و اتصال به بازار اجرا شده که اقدامات خوبی در این راستا صورت گرفته است، به طوری که از دو هزار نفر ثبت‌نام کننده برای طرح مشاغل خانگی در استان یک هزار و 700 نفر آموزش‎های لازم را کسب کردند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان با اشاره به طرح تونمندسازی زنان سرپرست خانوار، گفت: تفاهم‌نامه‌ای با معاونت امور زنان ریاست جمهوری منعقد شده که این طرح در سه فاز اجرا خواهدشد و جهاد دانشگاهی استان دوره‌ها را برای این افراد برگزار و زمینه ورود به مشاغل خانگی را برای آن‌ها فراهم خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان، گفت: سالانه به طور متوسط ۱۰۰ برنامه فرهنگی دانشجویی در دانشگاه‌های استان اجرا می‌شود و دانشجویان در سال ۹۷، ۷۹۰۰ نفر ساعت از برنامه‌های فرهنگی جهاد بهره‌مند شدند.

رضایی با بیان اینکه حوزه معاونت فرهنگی در دانشگاه شهرکرد مستقر است، ادامه داد: برگزاری مرحله منطقه‌ای مناظره‌های دانشجویی دانشگاه‌های غرب کشور و میزبانی «پنجمین گردهمایی مدیران انتشارات جهاد دانشگاهی» و نیز «هشتاد و دومین نشست معاونان فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور» از برنامه‌های شاخص بخش فرهنگی بوده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکز فعالیت‌های قرآنی، شعبه مرکز گردشگری، مرکز انتشارات جهاد دانشگاهی با انتشار ۱۸ عنوان کتاب و مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) با کسب رتبه‌های برگزیده کشوری و خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا را از جمله بخش‌های فعال حوزه فرهنگی جهاد دانشگاهی دانست.

وی گفت: بخشی از برنامه‌های آتی جهاد دانشگاهی استان بنا به ظرفیت و توان مالی واحد انجام خواهد شد که لازم است مسئولان استانی و کشوری در راستای محقق شدن آن‌ها مشارکت لازم را داشته باشند.

رضایی راه‌اندازی مرکز لردگان، راه‌اندازی مرکز شماره سه آموزش‌های کوتاه‌مدت جهاد دانشگاهی شهرکرد در سال99، گسترش دوره‌ آموزش‌های مورد نیاز جامعه و جوانان در راستای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال جوانان، برگزاری همایش دوره‌های کوتاه‌مدت در راستای معرفی بیشتر این حوزه را از جمله برنامه‌های آتی حوزه آموزش‌های کوتاه‌مدت برشمرد.

وی اظهار کرد: حوزه آموزش‌های بلندمدت جهاد دانشگاهی، دانشگاه علمی کاربردی است که افزایش رشته‌های مهارت محور در حوزه صنعت و راه‌اندازی مرکز نوآوری از جمله برنامه‌های آتی این حوزه خواهد بود.

رضایی ضمن تاکید بر راه‌اندازی مرکز پزشکی و سلامت در حوزه پژوهش و فناوری در استان، تصریح کرد: در این راستا صحبت‌هایی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مبنی بر راه‌اندازی مرکز پزشکی و سلامت توسط جهاد دانشگاهی صورت گرفته تا بتوان از ظرفیت‌هایی که جهاد دانشگاهی استان دارد در این حوزه استفاده کرد.

وی ادامه داد: گرچه منابع مالی جهاد دانشگاهی اندک است ولی با حمایت مسئولان استانی می‌توان این مرکز را در استان راه‌اندازی کرد، همچنین با توجه به ظرفیت‌ها و دانشی که در جهاد دانشگاهی وجود دارد در صورتی که مسئولان استانی حمایت و کمک کنند بسیاری از برنامه‌ها محقق خواهد شد.
رضایی راه‌اندازی سازمان تجاری‌سازی اشتغال ظرف دو ماه آتی در جهاد دانشگاهی استان، کیفی‌سازی برنامه‌های فرهنگی، راه‌اندازی مرکز تولید محصولات فرهنگی و هنری در سال جاری را از دیگر اقدامات جهاد دانشگاهی استان برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت خوبی که جهاد دانشگاهی کشور داراست وجود موسسه قرض‌الحسنه دانشجویان بوده که این موسسه در استان وجود ندارد، می‌توان از طریق این موسسه به دانشجویانی که از لحاظ مالی در سطح ضعیفی هستند کمک کرد و باید در کنار این موسسه مجمع خیرین دانشجویی راه‌اندازی شود تا از ظرفیت دانشگاه‌ها بتوان به نحوی استفاده کرد و دانشجویانی که نیازمند تسهیلات هستند برای ادامه تحصیل به آن‌ها کمک کرد.
انتهای پیام

captcha