جهاددانشگاهی در مسائل فرهنگی ـ علمی ظرفیت‌سازی کرده است
کد خبر: 3832681
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲

جهاددانشگاهی در مسائل فرهنگی ـ علمی ظرفیت‌سازی کرده است

گروه اجتماعی ــ رئیس جهاددانشگاهی استان کرمان گفت: جهاددانشگاهی چه در عرصه مسائل فرهنگی چه در عرصه آموزش و چه تولید علم بسیار موفق بوده و ظرفیت‌سازی کرده است و این نهاد، دانشمندان برجسته‌ای را تربیت کرده و بنابراین به نظر من جهاددانشگاهی یک ظرفیت عظیم ملی است.

رضا کامیاب مقدس، رئیس جهاددانشگاهی استان کرمان در گفت‌وگو با ایکنا از کرمان، با تبریک فرارسیدن سالروز تشکیل نهاد انقلابی جهاددانشگاهی، فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع ائمه جمعه درباره جهاددانشگاهی را تعیین‌کننده و راهگشا دانست و گفت: بخشی از این فرمایشات متوجه اعضای جهاددانشگاهی است، مقام معظم رهبری با جایگاه والایی که در نظام جمهوری اسلامی دارند و نقششان به عنوان رهبر انقلاب اسلامی ‌این گونه از جهادگران دانشگاهی یاد می‌کنند در نتیجه، مسئولیتی که بر روی شانه‌های اعضای جهاددانشگاهی است بسیار بیشتر شده است.

وی افزود: صحبت‌های مقام معظم رهبری درباره جهاددانشگاهی هم نشانه اهمیت این نهاد است و هم مسبب سنگین‌تر شدن مسئولیت جهادگران، این فرمایشات در واقع نشانه‌ای است بر تأکید ایشان بر این موضوع که دستگاه‌ها، وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها در اجرای طرح‌های مختلف علمی، تحقیقاتی و تولیدی به نهادهایی همچون جهاددانشگاهی مراجعه کنند.

رئیس جهاددانشگاهی استان کرمان با اشاره به تأکید رهبر انقلاب بر لزوم بهره‌گیری از دانش، خرد و توان داخلی اظهار کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری درباره جهاددانشگاهی نشانه تأکید ایشان بر سپردن کارها به جوانان متعهد انقلابی است که خروجی کار آن‌ها می‌تواند برای صنعت، کشاورزی و بخش‌های مختلف علمی، اقتصادی و اجتماعی بسیار درخشان باشد.

وی بیان کرد: با فرمایشات رهبر انقلاب معظم انقلاب درباره جهاددانشگاهی مسئولیت‌های دستگاه‌های اجرایی هم سنگین‌تر شد و باید بیشتر به جوانان برومندی که در مجموعه‌هایی نظیر جهاددانشگاهی حضور دارند اتکا کنند.

رئیس جهاددانشگاهی استان کرمان اظهار کرد: این فرمایشات نشان داد که دستگاه‌های اجرایی باید خودباوری بیشتری داشته باشند و از توان بالای نیروهای داخلی استفاده کنند.

کامیاب با بیان این که جهاددانشگاهی از مجموعه‌های مولود انقلاب اسلامی است که ظرفیت بالایی دارد، تأکید کرد: این نهاد، مرتباً رو به رشد بوده و توانایی خود را افزایش داده است.

وی اظهار کرد: جهاددانشگاهی چه در عرصه مسائل فرهنگی چه در عرصه آموزش و چه تولید علم بسیار موفق بوده و ظرفیت‌سازی کرده است و جهاددانشگاهی، دانشمندان برجسته‌ای را تربیت کرده و بنابراین به نظر من جهاددانشگاهی یک ظرفیت عظیم ملی است.
انتهای پیام

captcha