جهاددانشگاهی در بحث آسیب‎های اجتماعی ورود پیدا کند
کد خبر: 3832639
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹

جهاددانشگاهی در بحث آسیب‎های اجتماعی ورود پیدا کند

گروه فرهنگی ــ رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: چنانچه جهاددانشگاهی در موضوعات اعتیاد، خودکشی، آسیب‌های اجتماعی و توانمندسازی روحی روانی ورود پیدا کند می‌تواند به موفقیت برسد و با تحقق این امر فشار و نقصان‌های روحی در جوانان را برداریم.

آگاهی‌بخشی و مطالبه‌گری؛ رسالت جهاددانشگاهی در راستای تحقق بیانیه «گام دوم انقلاب»حمیدرضا نیکبخت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با بیان این‌که هدف از تشکیل جهاددانشگاهی این بود که در دانشگاه نگاه جهادی داشته باشیم و با سرعت و دقت جلو رویم و سعی کنیم قله‌های فتح نشده را با جهاددانشگاهی فتح کنیم، اظهار کرد: تصور دانشگاهیان و کشور از تاسیس جهاددانشگاهی این بود که در دانشگاه‌ها از این حرکت توأمان استفاده و از ظرفیت دانشگاه و از افرادی در مسیر توسعه گام‌های اساسی برمی‌دارند وارد عمل شویم.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی‌بر این‌که در این 40 سال پیشرفت‌ها و نقاط ضعف داشتیم و برای تحقق «گام دوم انقلاب» نیازمند عزم ملی و همگانی و انقلابی هستیم و هر کسی در جایگاه خود باید نقشش را به‌خوبی ایفا کند، تصریح کرد: بر این اساس نهادی مانند جهاددانشگاهی که مولد نیروی انسانی است می‌تواند نیروی انقلابی، نخبه، علمی جوان و استوار برپایه دانش تربیت کند و این مهم می‌تواند ظرفیت مهمی برای کشور و دانشگاه محسوب شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: اگر به بهبود فرهنگ با نگاه علمی بنگریم و بدانیم در فرهنگ اسلامی ـ انسانی آرامش روحی و روانی نهفته بوده طبیعی است که به این فرهنگ روی می‌آوریم.

نیکبخت اضافه کرد: چنان‌چه جهاددانشگاهی روی اعتیاد، خودکشی، آسیب‌های اجتماعی و توانمندسازی روحی روانی ورود پیدا کند می‌تواند به موفقیت برسد و با تحقق این امر فشار و نقصان‌های روحی در جوانان را برداریم.

وی با بیان این‌که جهاددانشگاهی با وزارت علوم توأمان می‌تواند سطح فرهنگی جامعه را بهبود ببخشد و امنیت را دوچندان کند، بیان کرد: نمونه بارز توانمندی جهاددانشگاهی لرستان افتتاح مرکز درمان ناباروری پیشرفته بوده که از ظرفیت علمی استان استفاده شده تا این مهم محقق شود.

نیکبخت بیان کرد: وجود چنین مرکزی در استان سبب کاهش مشکلات روحی و روانی زوجین نابارور می‌شود چراکه هزینه این باروری و حاملگی روتین و طبیعی بالاست و آنان مجبور بودند به استان‌های اصفهان و یزد مراجعه کنند که علاوه‌ بر هزینه درمان هزینه سفر نیز بر آنان تحمیل می‌شد اما با راه‌اندازی این مرکز پیشرفته توسط جهاددانشگاهی لرستان بخشی از آلام زوجین کاهش می‌یابد.

انتهای پیام

captcha