ذکر جهاددانشگاهی از سوی رهبری در جمع ائمه‌جمعه، معرفی الگو بود
کد خبر: 3831993
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱

ذکر جهاددانشگاهی از سوی رهبری در جمع ائمه‌جمعه، معرفی الگو بود

گروه اجتماعی ــ امام‌جمعه گتاب با اشاره به اینکه ذکر نام جهاددانشگاهی به عنوان یک نمونه موفق در جمع ائمه‌جمعه در واقع یک تأییدیه و الگو بود، اظهار کرد: می‌توان از ظرفیت جهاد‌دانشگاهی در پیاده کردن اقتصاد مقاومتی بهره گرفت.

ذکر جهاد دانشگاهی از سوی رهبری در جمع ائمه جمعه، یک تائیدیه و معرفی الگو بودحجت‌الاسلام حسین تقی‌پور، امام‌جمعه گتاب بابل در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، با بیان اینکه، ذکر نام جهاد‌دانشگاهی به عنوان یک نمونه موفق در جمع ائمه‌جمعه در واقع یک تأییدیه و الگو ‌بود، اظهار کرد: می‌توان از ظرفیت جهاد‌دانشگاهی در امور کشاورزی، پزشکی، گردشگری و صنعت استفاده کرد و باعث رونق تولید شد و اقتصاد مقاومتی را در عمل پیاده کرد.

وی با بیان اینکه، مقام معظم رهبری در رابطه با جهاد‌دانشگاهی بیان کرد: جهاددانشگاهی مجموعه‌ای از جوان‌هایی است که اهل ابتکار و دارای توانایی بالایی هستند که باید از ظرفیت آنها در مسائل اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی بهره گرفت، افزود: وجود جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی و انسان‌ساز در کنار دانشگاه‌ها ضروری است و این نهاد انقلابی می‌تواند با همت، تلاش مضاعف و کار جهادی خدمات ارزندهای را برای اتقلاب اسلامی به ارمغان بیاورد.

نقش جهاددانشگاهی در تحقق بیانیه گام دوم
تقی‌پور با بیان اینکه، جهاد‌دانشگاهی می‌تواند در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب نقش مؤثری داشته باشد، اظهار کرد: با شناسایی ضعف‌ها و قوت‌ها، امید به آینده و پیروی از منویات مقام معظم رهبری می‌توان جمهوری اسلامی را به قله‌های پیشرفت رساند.

وی با تأکید بر اینکه باید روحیه جهادی و انقلابی خود را حفظ کنیم، افزود: در بسیاری از موارد رهبر انقلاب با الهام از آموزه‌های نبوی و علوی بیان کردند که ایمان بدون علم می‌شود تحجر و علم بدون ایمان می‌شود تیغ در دست زنگی مست. وقتی علم و ایمان در کنار تلاش و کوشش در راه خدا قرار گیرد، یک جوهری را به وجود می‌آورد که هر فردی این گوهر را پیدا کند، به آن اعتقاد پیدا می‌کند. و در پرتو تحقق این اعتقاد مهم کارهای غیرقابل تخیل به منصه ظهور می‌رسد.

اهم محورهای صحبت‌های رهبری در نشست ائمه‌جمعه ‌
امام جمعه گتاب اظهار کرد: لزوم توجه به تقوا و بیان چگونگی رعایت تقوا در مسائل خانوادگی و وظایف پدران و مادران در تربیت دینی و اخلاقی فرزندان، بیان مصادیق تقوا در روابط زوجین و در مسائل مربوط به اسراف در جامعه و نیز اجتناب از دروغ و تهمت در کسب و کار و معاملات، از جمله محورهایی بود که رهبری در نشست با ائمه‌جمعه ‌تأکید فرمودند.

تقی‌پور بیان کرد: سلوک عملی ائمه جمعه و نحوی ارتباط آنان با مردم، مردمی بودن و انس با مردم به صورت واقعی و غیرتصنعی، استفاده از جوانان مؤمن، با فکر و مورد اعتماد را در ستادهای نماز جمعه، حمایت از تشکل‌های جوان و خودجوش فرهنگی در سراسر کشور، اتحاد مواضع انقلابی و منطبق با سیاست‌های نظام مصادیق عینی و عملی تقوای مورد نیاز جامعه است که باید در نمازهای جمعه بیان شوند.

وی درباره فعالیت دو خبرگزاری ایسنا و ایکنا، افزود: رسانه نقش بسزایی در پیشرفت جامعه دارد به طوری که امروزه بدون استفاده از این ابزارِ ارتباط جمعی نمی‌توان در دنیای امروز از حقانیت خود دفاع کرد. باید با اعتمادسازی و نقد سازنده در جهت رسیدن به مقصود از این ابزار بهره گرفت که الحمدلله تعالی دو رسانه ایکنا و ایسنا در این زمینه فعالیت قابل قبولی دارند.

تقی‌پور اظهار کرد: دشمنان جمهوری اسلامی با بهرهگیری از رسانه اعتقادات و اندیشه‌های مردم را هدف قرار داده است و با تشکیل اتاق فکر و با ایجاد فضای مجازی و عملکرد منفی در این رسانه‌ها جوانان را مورد هدف قرار داده و سعی دارند تا قدرت تفکر را از جامعه اسلامی سلب کنند.

وظیفه ایکنا و ایسنا در جنگ اعتقادی
وی ادامه داد: جنگ امروز ما یک جنگ اعتقادی است و وظیفه رسانه‌هایی همچون؛ ایسنا و ایکنا در این جنگ اعتقادی بسیار سنگین است که باید با تشکیل اتاق فکرهای فرهنگی و شناخت آسیب‌ها و خوراکدهی مناسب در فضای مجازی تلاش کنند، نقشه دشمن را خنثی کنند.

این مدرس دانشگاه گفت: امروزه بسیاری از جوانان ما وقت خود را در فضای مجازی که تبدیل به یک فضای حقیقی شده است سپری می‌کنند که باید با مهیا کردن بستری مناسب مانع از تخریب فضای اعتقادی و فکری آنها شد.

وی درباره به‌کارگیری توان جهاددانشگاهی با توجه به تأکیدات رهبری، افزود: مسئولان استانی باید با به کارگیری از توان علمی و پشتیبانی از طرح‌ها و ایده‌های جهاد‌دانشگاهی برای پیشرفت استان قدم بردارند. جهاد‌دانشگاهی نهادی فعال است که باید از ظرفیت‌های آنها استفاده کرد و بخش‌های خصوصی و دولتی باید با به کارگیری این بازوهای توانمند انقلاب اسلامی در جهت توسعه پایدار گام بردارند.
انتهای پیام

 

 

captcha