جهاددانشگاهی احیاکننده فرهنگ اسلامی باشد
کد خبر: 3831608
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹

جهاددانشگاهی احیاکننده فرهنگ اسلامی باشد

گروه اجتماعی - امام جمعه موقت اصفهان گفت: فرهنگ اسلامی در جهاددانشگاهی باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد، زیرا جهاددانشگاهی یادآور روحیه جهادی و انقلابی است.

با روح انقلابی و جهادی می‌توان دشمن را ناامید کردحجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی رهبر، امام جمعه موقت اصفهان، در گفت‌وگو با ایکنا اصفهان در رابطه با سالروز تأسیس جهاددانشگاهی اظهار کرد: جهاددانشگاهی با یک نهاد معمولی متفاوت است. در واقع نهادی دانشگاهی و با نگاهی متفاوت و با صبغه جهادی و روحیه انقلابی است. همان‌طور که عده‌ای از جوانان در میدان جنگ در حال مقابله با دشمن بودند، عده‌ای از جوانان و اساتید نیز در جهاددانشگاهی به مسائل اقتصادی، صنعتی و تولیدی توجه داشتند و این فلسفه تأسیس جهاد دانشگاهی بود.

وی ادامه داد: جهاددانشگاهی امروزه در چند عرصه مسئولیتی حساس دارد؛ فرهنگ اسلامی در جهاددانشگاهی باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد، چون «جهاددانشگاهی» یادآور روحیه جهادی و انقلابی است.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: از طرف دیگر جامعه امروز ما به این حرکات جهادی در زمینه صنعتی، سازندگی و تولیدی نیاز دارد. تحقق رونق تولید و اقتصاد مقاومتی که از سوی رهبر معظم انقلاب معین شده، یکی از وظابف جها دانشگاهی است. جهاددانشگاهی باید گوش به نیازهای جامعه در عرصه‌های مختلف سپرده و برای رفع آن نیازها تلاش کند تا وابسته بیگانه نباشیم. امروزه پیشرفت مواردی مانند دانش نانو، پزشکی، تولید، صعنعت، دارو، پهپاد و تسلیحات نظامی همگی حرکاتی جهادی هستند که جهاددانشگاهی نیز در برخی از این حرکات نقش دارد.

وی گفت: امروز در عرصه مدیریتی و سیاسی در مقابل زیاده‌خواهی‌هایی که غربی‌ها دارند نیز به روحیه انقلابی و جهادی نیاز داریم. این حرکات جهادی خوشبختانه این روزها دیده می‌شود؛ مثلاً توقیف کشتی دشمن یا مقابله به مثل در مقابل اقدامات آنان، حرکتی جهادی است.

رهبر تصریح کرد: در زمان انتخابات که تحولاتی سیاسی رخ می‌دهد باید به سراغ نیروهای جهادی برویم، زیرا با روحیه انقلابی و جهادی می‌توان دشمن را ناامید کرد. امروزه ایران در دنیا یک ابرقدرت به شمار می‌آید که این مسئله با روحیه جهادی تداوم می‌یابد.

وی در پایان گفت: جهاددانشگاهی تا به حال موفقیت‌های زیادی در صنعت، کشاورزی، کار فرهنگی و تولید کسب کرده، اما نیاز است که همچنان به فعالیت خود ادامه داده و موفقیت‌های بیشتری را کسب کند.
انتهای پیام

captcha