برگزاری جشنواره ملی پسته در دامغان
کد خبر: 3831148
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱

برگزاری جشنواره ملی پسته در دامغان

گروه اجتماعی ــ دبیر برگزاری جشنواره ملی پسته دامغان با بیان اینکه این جشنواره امسال هم مانند سال‌های قبل برگزار می‌شود، گفت: دامغان از سی و یکم مرداد‌ماه تا پنجم شهریورماه میزبان این جشنواره است.

برگزاری جشنواره ملی پسته در دامغان

به گزارش ایکنا از سمنان، حمید زارع، دبیر برگزاری جشنواره ملی پسته دامغان امروز، 8 مرداد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال هم مانند سال‌های قبل جشنواره ملی پسته ۳۱ مردادماه در دامغان برگزار می‌شود، گفت: این جشنواره ملی از ۳۱ مرداد تا پنجم شهریورماه امسال همراه با آیین‌های ویژه در دامغان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره آشنایی کشاورزان با شیوه‌های جدید تولید پسته را نیز دنبال می‌کند، افزود: به‌دنبال ایجاد نمایشگاهی از توانمندی‌های دامغان در حاشیه این جشنواره مانند پنج سال قبل هستیم.

زارع با بیان اینکه هر سال بیش از ۳.۵ میلیارد دلار محصولات کشاورزی از ایران صادر می‌شود که نیمی از آن پسته است، یادآور شد: این امر نشان می‌دهد که ظرفیت‌های صادرات غیرنفتی در زمینه پسته تا چه اندازه وسیع است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های تدارک دیده شده برای این جشنواره در قالب شش کمیته شامل تبلیغات، بازرگانی، علمی و ... ارائه می‌شود، افزود: معرفی شهر دامغان و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در زمینه پسته یکی از مهم‌ترین اهداف این جشنواره است.

به گفته وی، سالانه ۲۰ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی استان سمنان زیر کشت محصول پسته قرار می‌گیرد که در شهرستان دامغان ۱۰ هزار نفر پسته کار فعال دارد.

دبیر جشنواره پسته گفت: ارزش محصول پسته باغ‌های شهرستان دامغان امسال تا ۲۵ هزار میلیارد ریال پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام

captcha