مدرسه علمیه حضرت زینب(س) یزد طلبه می‌پذیرد
کد خبر: 3831067
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵

مدرسه علمیه حضرت زینب(س) یزد طلبه می‌پذیرد

گروه معارف ــ مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) یزد از ثبت‌نام بانوان برای حضور در کلاس‌های این مدرسه خبر داد و گفت: بانوان علاقه‌مند به دروس حوزوی می‌توانند تا ۲۱ مردادماه جاری نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

مدرسه علمیه حضرت زینب(س) یزد طلبه می پذیردفاطمه اعرابی، مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) شهرستان یزد، در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، اظهار کرد: ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خواهران از 23 تیرماه به صورت رسمی آغاز شده و تا 21 مردادماه در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه این مدرسه دوره عمومی پیشرفته ویژه افراد با حداقل مدرک دیپلم را ثبت‌نام می‌کند افزود: طلاب در مدرسه حضرت زینب (س) یزد در مقطع سطح دو (کارشناسی پیوسته) به صورت حضوری شامل تمام وقت و پاره وقت، مشغول به تحصیل می‌شوند.

اعرابی با اشاره به اینکه تعدادی از افراد علاقه‌مند به تحصیل در این مدرسه از بهمن ماه سال گذشته تاکنون با مراجعه حضوری به این مدرسه نسبت به ثبت نام اقدام کرده‌اند ادامه داد: علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در فرصت باقی مانده می‌توانند با مراجعه حضوری به مدرسه واقع در میدان صنعت، جاده خضرآباد، جاده شهرک صنعتی، روبروی دانشگاه پیام نور، مدرسه علمیه حضرت زینب (س) یزد و یا با شماره تلفن‌های 37200061- 37230881 تماس و یا به سایت PAZIRESH.WHC.IR نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

فرصتی ویژه برای تحصیل بانوان حافظ قرآن

وی با اشاره به اینکه التزام و اعتقاد به دین اسلام، داشتن مدرک دیپلم از جمله شرایط ثبت‌نام است گفت: حافظان قرآن کریم از امتیازاتی ویژه برخوردارند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) شهرستان یزد یادآور شد: افرد ثبت‌نام کننده از طریق آزمون ورودی و جمع معدل‌های کسب شده پس از مصاحبه، گزینش و طی مراحلی پذیرش خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه آزمون یاد شده ۷ شهریورماه سال جاری برگزار می‌شود بیان کرد: نتایج این آزمون نیمه شهریورماه سال جاری اعلام خواهد شد.

اعرابی ادامه داد: کتاب‌های آشنایی با قرآن شهید مطهری، احکام ۱ ویژه دختران دوره دوم متوسطه مدارس معارف، عربی پایه اول و دوم دوره دوم متوسطه از منابع آزمون ورودی سال ۹۸ حوزه‌های علمیه خواهران است.

کسب رتبه‌های برتر کشوری توسط طلاب

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در ابتدا مدرسه زینب (س) یزد در دو مقطع سیکل و دیپلم در بلوار آزادگان به ارائه خدمت می‎‌پرداخت که از سال 94 دوره عمومی پیشرفته ویژه مقطع دیپلم به ساختمان جدید منتقل و در حال حاضر در مقطع سطح دو( کارشناسی) مشغول فعالیت است.

اعرابی افزود: خوشبختانه طلاب این مدرسه زیر نظر اساتید مجرب که همگی از بانوان توانمند هستند، به تحصیل علوم معارف اسلامی مشغولند و توانسته‌اند در زمینه‌های آموزشی، فرهنگی و پژوهشی در کشور رتبه‌های برتر را کسب کنند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) شهرستان یزد با اشاره به فعالیت طلاب در عرصه‌های مختلف گفت: بعضی از طلاب این مدرسه به عنوان مشاور مذهبی در دانشگاه و مدارس دخترانه، مبلغ راهیان نور، کارشناس احکام و مسائل اعتقادی در غرفه‌های نمازجمعه، مربی حلقه صالحین در سنین و اماکن مختلف، من جمله مدارس، آرایشگاه‌ها و محلات مشغول ارائه خدمت هستند.

اعرابی افزود: همچنین موسسه بشری با راه‌اندازی مرکز پاسخگویی به سوالات شرعی بانوان در یزد به ارایه خدمت می‌پردازد و این مدرسه با موسسه بشری در این زمینه فعالیت دارد.

انتقال آموزه‌های دینی به نسل امروزی با زبان هنر

وی با اشاره به تشکیل گروه نمایشی طلاب خواهر بیان کرد: این گروه با برپایی برنامه‌هایی در این مدرسه با حضور خانواده طلاب و اقشار مختلف و یا در مدارس دخترانه در انتقال و فهم آموزه‌های دینی به کودکان و نوجوانان به زبان هنر می‌پردازند که تاکنون اقدامات در این رمینه مثمر ثمر بوده و ان شاءالله خواهد بود.

اعرابی برگزاری کارگاه‌های مهارت همسرداری ویژه طلاب، مهارت‌های فردی، شیوه‌های جذب نوجوان به نماز، درمان یکپارچه توحیدی با تدریس دکتر فلاح اردوهای فرهنگی درون و برون استانی، دوره تربیت مربی ورزش با رعایت موازین شرعی، برپایی نمایشگاه اقتصادمقاومتی و محصولات عفاف و حجاب را از جمله این برنامه‌ها برشمرد.

مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) شهرستان یزد گفت: تاکنون حدود 240 نفر از این مدرسه فارغ التحصیل شده‌اند و اکثریت قریب به اتفاق اساتید و کادر این مدرسه علمیه از فارغ التحصیلان این مدرسه هستند.

این استاد حوزه علمیه خواهران استان یزد تصریح کرد: از خداوند مسئلت داریم تک تک افراد جامعه و بالاخص حوزوی‌ها بتوانیم در زمینه‌سازی برای ظهور قدمی برداریم.

انتهای پیام

captcha