توانایی‌ جهاددانشگاهی در توانمندسازی نیروی انسانی متناسب با بازار کار
کد خبر: 3830550
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰

توانایی‌ جهاددانشگاهی در توانمندسازی نیروی انسانی متناسب با بازار کار

گروه اجتماعی ــ رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان با اشاره به توانایی‌های جهاددانشگاهی در توانمندسازی نیروی انسانی متناسب با بازار کار گفت: مهارت‌محوری، ظرفیتی برای پیوند جهاددانشگاهی با سازمان نظام مهندسی ساختمان است.

مهارت‌محوری، ظرفیتی برای پیوند جهاددانشگاهی با نظام مهندسی ساختمانیحیی نصیرا، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: فلسفه تأسیس جهاددانشگاهی این بود که نقاط کور آموزش عالی را پوشش دهد و با افزودن مهارت‌هایی به حوزه علوم، کمبودها را مرتفع کند.
وی تصریح کرد: جهاددانشگاهی مجموعه‌ای مفید و پرتلاش است که می‌توان روی آن حساب کرد و در سال‌های اخیر ظرفیت‌های خود را در حوزه فناوری افزایش داده است.
این مسئول با اشاره به اینکه مهارت‌محوری موضوعی است که فضای کار زیادی برای جهاددانشگاهی و سازمان نظام مهندسی ساختمان دارد، تصریح کرد: این نهاد می‌تواند با توسعه مهارت‌افزایی، ضمن درآمدزایی برای خود نیاز بازار را تأمین کند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان یادآور شد: متأسفانه دانشگاه‌ها تک‌بعدی شدند و مهارتی به دانشجویان در هنگام تحصیل اضافه نمی‌شود، در حالی که در کشورهای پیشرفته دانشجویان رشته‌های فنی، آنقدر مهارت دارند که پیش از پایان تحصیلات می‌توانند جذب محیط کار شوند.
وی با بیان اینکه بازار و مخاطبان، تعیین‌کننده نوع آموزش و تأمین نیروی انسانی هستند، ابراز کرد: در حال حاضر بازار ساخت و ساز مهندسانی را طلب می‌کند که دست به آچار باشند و بتوانند نیازهای مخاطبان و کارفرمایان را برطرف کنند.
انتهای پیام
captcha