حفظ وحدت جامعه در سنگر نماز جمعه
کد خبر: 3830296
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶

حفظ وحدت جامعه در سنگر نماز جمعه

گروه اجتماعی ـ مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، نماز جمعه را سنگری دانست كه در آن وحدت و یكپارچگی جامعه حفظ و پاسبانی می‌شود.

به گزارش ایكنا از فارس، صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس امروز، 5 مردادماه در جمع خبرنگاران از حضور مدیران و معاونان این اداره‌كل در میز خدمت در مصلی نماز جمعه شیراز خبر داد و گفت: نماز جمعه سنگری است که در آن وحدت و یکپارچگی جامعه حفظ و پاسبانی می‌شود.
وی ادامه داد: حضور مسئولان در نمازجمعه و جماعت باعث پیوند عمیق‌تر بین مردم و مسئولان خواهد شد، زیرا این حضور نشان از مردمی بودن مسئولان است.
سهرابی ضمن گرامی داشت یاد و نام و خاطره مرحومان شهید آیت‌الله سید عبدالحسین دستغیب، آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی و آیت‌الله اسدالله ایمانی، ائمه جمعه اسبق شیراز، شهید حجت‌الاسلام عبدالرحیم دانشجو، امام جمعه اسبق موقت کازرون و شهید حجت‌الاسلام شیخ محمد خرسند امام جمعه کازرون گفت: ائمه جمعه از آغاز انقلاب اسلامی، جایگاه پدران معنوی مردم را داشته‌اند و همین امر سبب شده است تا مورد ترور شخصیت و حتی ترور فیزیکی توسط دشمنان و منافقان قرار بگیرند.
دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس اظهار كرد: ائمه جمعه در هر شهر، رئیس شورای فرهنگ عمومی هستند که مصوبات آن حکم قانون را دارد و سیاستگذاری‌های کلان فرهنگی هر شهر و استان در این شورا انجام می‌شود که خود نشان از جایگاه قانونی امام جمعه است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس تأکید کرد: حضور مسئولان در نمازجمعه و پاسخگویی به مسائل مردم، خود از برکات نماز جمعه در جمهوری اسلامی است.
انتهای پیام

captcha