«باسلوق‌آباد» به جشنواره سراسری نمایش‌های سنتی و آیینی رسید
کد خبر: 3829058
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰

«باسلوق‌آباد» به جشنواره سراسری نمایش‌های سنتی و آیینی رسید

گروه فرهنگی ــ معاون هنری سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز از راه یافتن تنها نماینده استان به جشنواره سراسری نمایش‌های سنتی و آیینی خبر داد.

باسلوق آباد به جشنواره سراسری نمایش‌های سنتی و آیینی رسید

سارا بهراد، معاون هنری سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: در مجموع 193 اثر به دبیرخانه جشنواره سراسری نمایش‌های سنتی و آیینی ارسال شد که در مرحله اول 75 نمایشنامه انتخاب و پس از بازبینی این آثار در نهایت ۲۲ نمایش به مرحله اجرا در جشنواره رسید.

وی ادامه داد: نمایش باسلوق‌آباد به نویسندگی و کارگردانی «سیاوش توده‌فلاح» از شهرستان نظرآباد تنها نماینده استان در بخش ویژه استاد علی نصیریان این جشنواره است که به مرحله اجرا رسیده است.

معاون هنری سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز بیان کرد: «بهزاد فراهانی»، «حسین کیانی»، «خیرالله تقیانی‌پور»، «ابراهیم گله‌دارزاده» و «علی شمس» اعضای هیئات انتخاب این بخش بودند که بررسی و ارزیابی آثار را برعهده داشتند.

بهراد ادامه داد: نوزدهمین دوره جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی به دبیری «داود فتحعلی‌بیگی» از ۱۹ تا ۲۶ مردادماه در کاشان و تهران برگزار می‌شود.

معاون هنری سینمایی اداره‌کل ارشاد البرز گفت: این جشنواره با هدف ارتقای نمایش ایرانی و ترویج این گونه ارزشمند نمایشی ‌میان فعالان حوزه نمایش برگزار می‌شود چون از سبک نمایش انعکاس‌دهنده فرهنگ، آداب و سنن ایرانی است.
انتهای پیام

captcha