کتاب «علمای مجاهد البرز»؛ مرجعی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت
کد خبر: 3828530
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲

کتاب «علمای مجاهد البرز»؛ مرجعی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

گروه فرهنگی ــ کتاب «علمای مجاهد استان البرز» مرجعی برای آشنایی بیشتر با ایثار و ازخودگذشتگی علمای مجاهد این استان در طول تاریخ است.

کتاب «علمای مجاهد البرز» مرجعی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

به گزارش ایکنا از البرز، کتاب «علمای مجاهد البرز» به قلم «حسین عسکری» در ۳۲۸ صفحه و با تیراژ یک هزار و ۱۰۰ نسخه با حمایت کنگره شهدای استان البرز منتشر شده است.

نگارش این کتاب به پیشنهاد امام جمعه کرج از اردیبهشت امسال آغاز شد و در ردیف فعالیت‌های پژوهشی ستاد کنگره شهدای استان البرز قرار گرفت.

ارائه شاخصه‌های ملموس برای رسیدن به الگوی حوزه علمیه انقلابی، تقویت هویت دینی و الگوسازی برای البرزنشینان به ویژه جوانان، پاسداشت مجاهدت‌های علمای مبارز، کمک به پژوهش‌های البرزشناسی با تأکید بر مقوله انقلابی‌گری و عدالت‌خواهی از جمله اهداف اصلی نگارش این کتاب است.

«پژوهش اسنادی» روش تحقیق این کتاب است که با بهره‌مندی آگاهانه از منابع کتابخانه‌ای و اینترنتی و بعضاً داده‌های شفاهی به انجام رسیده و پس از بررسی دقیق زندگی‌نامه علمای مجاهد البرزی، ۵۷ زمینه مبارزاتی از سال‌های آغازین قرن ششم هجری قمری تا جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، کدگذاری و استخراج شده است.

۷۴ نفر از علمای مجاهد البرزی در این کتاب معرفی شده‌اند، علمایی که متولد البرز بوده و یا سالیانی در این استان زندگی کردند به طوری که می‌توان آن‌ها را به این استان منتسب دانست.

مقدمه این کتاب به قلم آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج و رئیس شورای سیاستگذاری ستاد کنگره شهدای استان البرز اشاره دارد به اینکه یکی از ضروری‌ترین وظایف کسانی که دغدغه فرهنگی دارند این است که ارزش‌های جامعه را حفظ کرده و به نسل‌های بعدی منتقل کنند و انتقال ارزش‌هایی که در دوران بی‌نظیر دفاع مقدس برای ما حاصل شد، به عنوان یکی از مبانی و اصول فرهنگی جامعه اسلامی ما به جوانان و به نسل‌های بعدی از وظایفی است که هرچه در این خصوص تلاش کنیم، کم است.

با توجه به ناکامی دشمنان در عرصه جنگ سخت و قطع امید از شکست نظام اسلامی در این میدان، مهم‌ترین هدف دشمنان در حال حاضر استحاله درونی نظام به واسطه دور کردن جامعه از فرهنگ ایثار و شهادت است.

امروز ما با استعمار فرا نوین مواجهیم، یعنی دشمن به وسیله مزدوران و عوامل داخلی به دنبال تخریب دیوار و سد محکم فرهنگ مقاومت و جایگزینی آن با سبک زندگی غربی است و تعیین بودجه‌های کلان دشمنان در این زمینه‌ها گواه روشن بر این مدعاست.

کتاب «علمای مجاهد استان البرز» می‌تواند به عنوان مرجعی برای سایر پژوهش‌ها و مطالعات در مسیر تعمیق و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مورد توجه قرار گیرد.
انتهای پیام

captcha