خلاقیت؛ لازمه کار مربی قرآن
کد خبر: 3827646
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰

خلاقیت؛ لازمه کار مربی قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مسئول دارالقرآن سپاه ناحیه امام هادی(ع) با تأکید براینکه متأسفانه اغلب شیوه‌های آموزش قرآن فاقد جذابیت، قدیمی و کلیشه‌ای هستند، گفت: لازم است در این حوزه شیوه و ابزارهای نوینی برای القای مفاهیم قرآنی و دینی تولید شود.

خلاقیت لازمه کار مربی قرآن/ بسیاری از سبک‌های آموزش قدیمی شده‌اند

علی گلدوست، مسئول دارالقرآن سپاه ناحیه امام هادی(ع) در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: قرآن کتاب زندگی است و در جامعه ای که داعیه‌دار پیروی از اسلام ناب محمدی است، قرآن باید به بهترین وجه ممکن ساری و جاری باشد.

وی یکی از الزامات عمل به قرآن‌کریم را انس با این کتاب آسمانی و آشنایی با دستورات و معارف عمیق آن دانست و افزود: بحث آموزش قرآن در جامعه ما همواره از دغدغه‌های قدیمی دلسوزان بوده و بسیاری اعتقاد دارند یکی از دلایل مهجور بودن نسبی قرآن‌کریم، ناکارآمد بودن و کافی نبودن سبک‌های آموزش قرآن است.

گلدوست با بیان اینکه پیدا کردن شیوه‌های جدید برای آموزش قرآن نیاز به وقت گذاشتن و مطالعه دارد و مربی قرآن باید خلاقیت لازم را برای آموزش قرآن داشته باشد، گفت: متاسفانه اغلب شیوه‌های آموزش قرآن فاقد جذابیت، قدیمی و کلیشه‌ای هستند، لازم است در این حوزه شیوه و ابزارهای نوینی برای القای مفاهیم قرآنی و دینی تولید شود.

مسئول دارالقرآن سپاه ناحیه امام هادی(ع) در ادامه اساسی‌ترین راهکار برای ترویج فرهنگ قرآن و عترت و نهادینه کردن آن در جامعه را عمل به قرآن دانست و گفت: خواندن و حفظ قرآن باید گامی برای رسیدن به عمل به آیات آن باشد، در غیر این صورت ما در قبال قرآن مسئول خواهیم بود و دیگر شاهد کارایی وتاثیرگذاری مثبت آن در زندگی خود و جامعه نخواهیم بود.

وی تصریح کرد: از آن جایی که هر خانواده یک جامعه کوچک است و مجموع آن، یک جامعه بزرگ را تشکیل می‌دهد؛ اگر ما عمل به دستوراتی از قرآن مانند غیبت نکردن، سوظن نداشتن، احترام به پدر و مادر و… را از خود و خانواده خود شروع کنیم، جامعه را هم تحت تأثیر قرار می‌دهیم و قطعا دیگر الگوپذیری از غرب و نابسامانی‌هایی که امروزه در اکثر زمینه‌ها داریم، را نخواهیم داشت.

این مسئول ادامه داد: در قرآن انواع مطالب مختلف وجود دارد مانند نحوه زندگی کردن، رفتارهای اجتماعی، احکام و فقه الهی و حتی آیات علمی‌، که تدبر در این آیات موجب شگفتی و تعجب همگان است که چگونه قرآن درباره این‌گونه مسائل به ما اطلاعاتی داده است بنابراین این کتاب کامل‌ترین کتاب در تمامی مباحث است که باید در تمام عرصه‌های زندگی آن‌را به کار گرفت.

وی در پایان تدبر و اندیشه در آیات قرآن را از دیگر راه‌های ترویج آیات الهی در جامعه عنوان کرد و گفت: تدبر در قرآن و اندیشیدن در آیات خدا بهترین وسیله برای ورود به عمق پیام‌های این کتاب الهی است بنابراین باید در کنار خواندن و حفظ قرآن به این مهم هم توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

انتهای پیام

captcha