جشنواره گیلاس و آلبالو در روستای اناج برگزار شد
کد خبر: 3825005
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳

جشنواره گیلاس و آلبالو در روستای اناج برگزار شد

گروه اجتماعی ــ سومین جشنواره تولید محصولات باغی با محوریت گیلاس و آلبالو در روستای اناج شهرستان خنداب همزمان با اولین روز دهه کرامت با حضور مسئولان استانی و شهرستان برگزار شد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، سومین جشنواره تولید محصولات باغی با محوریت گیلاس و آلبالو در روستای اناج شهرستان خنداب روز پنجشنبه، ۱۳ تیر‌ماه همزمان با اولین روز دهه کرامت با حضور مسئولان استانی و شهرستان  برگزار شد.

در این جشنواره که با هدف معرفی ظرفیت‌های کشاورزی و گردشگری خنداب برگزار شده، ۲۷ غرفه محصولات باغی آلبالو و گیلاس و مشتقات آن شامل رب، لواشک و چاشنی، داروهای گیاهی، عسل و صنایع دستی در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفته است.

این جشنواره با اجرای برنامه‌های شاد و مفرح و نمایش کمدی و موسیقی پاپ و سنتی با حضور جمع کثیری از مردم و در راستای نشاط اجتماعی و با هدف تلاش برای شناسایی ظرفیت‌های گردشگری و کشاورزی خنداب در حوزه محصولات باغی در سطح فرااستانی برگزار شد.

سه هزار و ۵۰۰ هکتار از باغات روستای اناج شهرستان خنداب گیلاس و یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار آن آلبالو است که از هر هکتار ۱۲ تن محصول برداشت می‌شود و شهرستان‌های استان بازار مصرف این محصولات باغی هستند. ۸۵۰ بهره‌بردار در این روستا از طریق تولید محصولات باغی آلبالو و گیلاس امرار معاش می‌کنند.

انتهای پیام

captcha