آغاز به کار ترمینال فرودگاهی سلام با پروازهای حج تمتع
کد خبر: 3823899
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱

آغاز به کار ترمینال فرودگاهی سلام با پروازهای حج تمتع

گروه جامعه ــ رئیس سازمان حج و زیارت در بازدید از وضعیت و خدمات فرودگاه امام خمینی(ره) و ترمینال سلام برای انتقال زائران حج تمتع سال جاری، گفت: تمامی بخش‌های فرودگاهی برای ارائه خدمات مناسب و توأم با حفظ کرامت، شأن و احترام زائران مهیا هستند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج و زیارت؛ علیرضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت و حجت‌الاسلام سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از وضعیت و خدمات فرودگاه امام خمینی(ره) و ترمینال سلام که قرار است حجم قابل توجهی از پروازهای حجاج از طریق آن انجام شود و میزان آمادگی بخش‌های مختلف فرودگاهی در ارائه خدمات به زائران بیت‌الله الحرام بازدید کردند.

رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت در جریان این بازدید گفت: آغاز به کار ترمینال فرودگاهی سلام با پروازهای حجاج، برکت و آثار معنوی بسیاری برای دست‌اندرکاران ساخت و آماده‌سازی این مجموعه دارد.

وی افزود: آمادگی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی در عین محدودیت‌ها و تنگناهای ناشی از تحریم‌ها در سطح خوبی است و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و اعلام مدیرعامل شرکت هواپیمایی هما تلاش بر آن است که پروازهای ایمن و بدون تأخیر به حجاج خانه خدا ارائه دهند.

رشیدیان تصریح کرد: براساس آنچه در بازدیدها مشاهده شده و اعلام مسئولان فرودگاهی و شرکت هواپیمایی هما، آمادگی‌ها با توجه به شرایط و امکانات در سطح خوبی قرار دارد و تمامی بخش‌های فرودگاهی برای ارائه خدمات مناسب و توام با حفظ کرامت، شأن و احترام زائران مهیا هستند.

وی در جریان بازدید از ترمینال فرودگاهی سلام با اشاره به سطح کیفی و کمی مطلوب این مجموعه در ارائه خدمات، تصریح کرد: این ظرفیت مهندسی و توانمندی حرفه‌ای داخلی که در طراحی و ساخت این ترمینال زیبا به کارگرفته شده برای ملت ایران مایه مباهات و افتخار است.

رشیدیان با بیان اینکه فناوری ساخت و احداث این بناها و ساختمان‌هایی با این گستره خدمات و کاربری‌ها و حساسیت‌ها عموما در اختیار فرانسوی‌ها و ایتالیایی‌هاست که تجربه‌ای طولانی در این حوزه دارند، گفت: اما امروز شاهدیم جوانان متخصص و مهندسان ما به سطحی از توان، تخصص و تجربه دست یافته‌اند که می‌توانند این نوع سازه‌ها با همه حساسیت‌ها و قابلیت‌ها و نیز تأسیسات و امکانات داخل آن را در سطح قابل رقابت با فرودگاه‌های مدرن جهان بسازند.

وی با بیان اینکه این توان و تخصص مایه افتخار ماست، اظهار کرد: امروز با همه دغدغه‌ها و نگرانی‌هایی که ما در سازمان حج و زیارت از ماه‌ها قبل برای اتمام و بهره برداری پروژه ترمینال سلام در این ایام داشتیم شاهدیم که این مجموعه به موقع آماده و برای حج ۹۸ مهیای خدمات‌دهی شده است.

وی در ادامه تأکید کرد: ملت ما بزرگ و عزتمند، متحد و منسجم است که علی رغم تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی، سیاسی و تبلیغاتی دشمن هرگز از پای ننشسته و همواره در مسیر سازندگی و آبادانی این مرزو بوم تلاش کرده و می‌کند و امروز در سایه این اتحاد و همدلی ایران اسلامی کشوری مقتدر است که در سطح دنیا و منطقه دارای جایگاهی بی‌نظیر و قدرتمند است.

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: از امکانات ترمینال سلام وفرودگاه امام(ره) و نیز سایر مجموعه‌ها و امکانات آنها علاوه بر موسم حج تمتع در عمره و عتبات نیز بهره خواهیم برد و این ظرفیت‌ها و امکانات به طور قطع برای زائران خاطرات شیرین و آثار خوشایند و مثبتی را برای آنان از زمان خروج و نیز ورود به کشور در بر خواهد داشت.

وی تصریح کرد: در واقع این فضای مناسب و تأسیسات کامل و پیشرفته وقتی توأم با برخورد و رفتارهای شایسته و اخلاق‌مدارانه و روحیه نیک خادمان همراه با نظم و انضباط باشد، اثری دو چندان در آرامش زائر و آمادگی او برای بهره‌گیری هر چه بیشتر از سفر معنوی پیش رو خواهد داشت.

وی با قدردانی از تلاش‌های انجام شده در بخش‌های مختلف فرودگاهی برای خدمات‌دهی مناسب به زائران و حجاح برای آنان آرزوی توفیق هر چه بیشتر در این میزبانی کرد و گفت: امید است تأخیر پروازها به حداقل ممکن رسیده و در صورت بروز تاخیر، موضوع با هماهنگی و همراهی همه ارگان‌ها به خوبی مدیریت شود.

انتهای پیام

captcha