معامله قرن ظلم مضاعف به فلسطینی‌هاست/ اشاعه جهانی طرح رفراندوم؛ ضرورتی انکارناپذیر
کد خبر: 3822745
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۳
نصرت‌الله لطفی:

معامله قرن ظلم مضاعف به فلسطینی‌هاست/ اشاعه جهانی طرح رفراندوم؛ ضرورتی انکارناپذیر

گروه سیاسی ــ قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، طرح معامله قرن و برگزاری کارگاه اقتصادی منامه با محوریت این طرح را ظلم مضاعف به فلسطینی‌ها و امتیاز ویژه به صهیونیست‌ها خواند و گفت: مشکل اصلی خودفروختگی سران برخی کشورهای عربی است، اما با حساسیت جهانی ایجادشده قطعاً این طرح دروغین به نتیجه نخواهد رسید.

نصرت‌الله لطفی، قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره برگزاری کارگاه اقتصادی منامه با موضوع طرح معامله قرن در بحرین گفت: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند این طرح سرانجامی نخواهد داشت. اصلاً واژه معامله در اینجا مفهومی ندارد، زیرا معامله دو طرفه است اما این طرح کاملاً یک‌طرفه است و به محدودیت مضاعف فلسطینی‌ها انجامیده و امتیاز بیشتری را نصیب صهیونیست‌های کودک‌کش خواهد کرد.

حساسیت و نفرت جهانی از طرح معامله قرن

وی ادامه داد: متأسفانه مشکل اصلی خودفروختگی سران برخی کشورهای عربی است و مصر، عربستان، امارات و بحرین در رأس این خودفروختگان هستند. البته این طرح با مخالفت عمومی جهان اسلام به نتیجه نخواهید رسید. روز جهانی قدس امسال برای اولین بار در بیش از 100 کشور برگزار شد و شاهد اجماع جهانی علیه این طرح خبیثانه آمریکایی‌ها بودیم.

لطفی اظهار کرد: آمار سال‌های قبل نشان می‌دهد که این تظاهرات در 46 و 81 کشور برگزار شد، اما امسال این تظاهرات در حدود 120 کشور انجام شد که نشانه حساسیت و نفرت جهانی از این طرح است و فقط منحصر به جهان اسلام نیست. در ایران نیز تظاهرات امسال روز جهانی قدس با رشد چشمگیری مواجه بود و حضور مردم علی‌رغم سختی‌های اقتصادی بیش از 15 درصد در قیاس با سال قبل رشد داشت.

قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بیان کرد: بر این مبنا آمریکایی‌ها نمی‌توانند در مقابل موج گسترده اعتراضی جهان اسلام و ملت‌های آزادیخواه جهان این طرح را عملیاتی کنند و قطعاً مقاومت فلسطین جواب سختی به آنها خواهد داد.

رفراندوم؛ رقم‌زننده محو اسرائیل با آرای مردم

لطفی درباره ضرورت تبیین بیشتر طرح رهبر معظم انقلاب مبنی بر برگزاری رفراندوم در فلسطین به عنوان یک راهکار دموکراتیک و عقلانی و مخالفت کشورهای مدعی حقوق بشر و دموکراسی با این طرح از سوی رسانه‌ها گفت: اتفاقاً در هفته حقوق بشر آمریکایی باید ضد بشری بودن اقدامات آمریکا در مورد فلسطین بیش از گذشته افشا و تبیین شود تا به خوبی مشخص شود که رژیم ددمنش آمریکا مدعی دروغین حقوق بشر و دموکراسی است و این هفته فرصت خوبی است تا چهره بزک‌کرده آمریکا کنار زده شود و چهره خباثت‌آلود آن آشکار شود. آمریکایی‌ها نه در فلسطین بلکه در هیچ کجا قائل به دموکراسی و حقوق بشر نیستند و هرجا مردم به خواست آنها عمل نکنند اگر بتوانند، با اعمال نفوذ، کودتا و حتی حمله نظامی نظر خود را تحمیل می‌کنند.

وی طرح رهبر معظم انقلاب در مورد برگزاری رفراندوم در فلسطین را یک طرح حساب‌شده و حکیمانه خواند و اظهار کرد: هیچ حقوقدان و فرد منصفی در دنیا نمی‌تواند آن را انکار  و رد کند، اما در تبیین این طرح ضعیف عمل شده و لازم است رسانه‌های داخلی، رسانه‌های جبهه مقاومت و رسانه‌های مستقل و آزادیخواه جهانی این طرح را در دنیا مطرح کنند و آن را اشاعه دهند. با این کار دیگر هیچ‌کس نمی‌تواند ما را متهم به جنگ‌طلبی کند.

لطفی یادآور شد: نکته مهم این طرح آن است که همه فلسطینیان اعم از مسلمان، یهودی و مسیحی را شامل می‌شود و یکی از دلایل مطرح شدن مسئله معامله قرن، خاتمه دادن به موضوع آوارگان فلسطینی و جلوگیری از بازگشت آنان به سرزمین مادری و افزایش جمعیت فلسطینیان است. لذا تبیین بیشتر طرح رفراندوم به ویژه در مجامع بین‌المللی ضرورتی غیرقابل انکار است.

قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تأکید کرد: اگر رفراندوم انجام شود، عملاً نابودی اسرائیل رقم می‌خورد و به همین دلیل آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها این طرح را قبول ندارند. اگر آنها احساس می‌کردند 40 یا 50 درصد آرا را دارند از این طرح استقبال می‌کردند، اما می‌دانند اگر مردم پای کار بیایند، دیگر آنها جایی در این سرزمین نخواهند داشت.

انتهای پیام

captcha