معامله قرن عربستان را بر مسجدالاقصی مسلط می‌کند
کد خبر: 3822638
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷
نماینده جهاد اسلامی فلسطین در ایران:

معامله قرن عربستان را بر مسجدالاقصی مسلط می‌کند

گروه بین‌الملل ـ نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران در نشست «بررسی امکان و عدم امکان معامله قرن و راهبرد مقاومت» اظهار کرد: در صورت اجرای طرح معامله قرن، عربستان به جای اردن مدیریت مسجدالاقصی را برعهده خواهد گرفت و با این کار اسرائیل بر فلسطین مسلط می‌شود.

معامله قرن عربستان را بر مسجدالاقصی مسلط می‌کندبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین، در ایران در ابتدای این نشست که امروز، پنجم تیرماه، در دفتر جمعیت دفاع از ملت فلسطین در تهران برگزار شد، گفت: نشست بحرین، که برای تبلیغ معامله قرن برگزار شده است، یک طرح اقتصادی جدید بدون پرداختن به حقوق سیاسی و تمامیت ارضی فلسطین است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اسرائیل صلح را در مقابل وعده‌های اقتصادی مطرح کرده است، گفت: هدف این طرح برای مردم فلسطین آشکار شده و یک اتفاق نظر برای مقابله با آن شکل گرفته است.

ابوشریف بیان کرد: مهم‌ترین مفاد «معامله قرن»، انتخاب قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و ایجاد سازوکاری اقتصادی برای فلسطینیان در بیت‌المقدس است و در این طرح برای مدیریت مسجدالاقصی، عربستان جایگزین اردن خواهد شد و زمینه تسلط بیشتر اسرائیل بر فلسطین را فراهم خواهد کرد.

وی تصریح کرد: با تحقق معامله قرن، دشت اردن (واقع در مرز اردن و سرزمین‌های اشغالی) در اختیار اسرائیل قرار خواهد گرفت و از آن پس دولت جدید فلسطین فاقد ارتش خواهد بود و فقط پلیس خواهد داشت و پلی ارتباطی میان کرانه باختری و نوار غزه و همچنین اردن و کرانه باختری ایجاد خواهد شد.

وی در ادامه اظهار کرد: براساس این طرح، قرار است برای فلسطینیان فرودگاه و بندر ساخته شود و بخشی از خاک مصر برای ایجاد شهرک‌های صنعتی فلسطین در نظر گرفته شود. همچنین بازگشت آوارگان فلسطینی لغو خواهد شد و فقط کسانی حق بازگشت خواهند داشت که از سال 1948 ساکن فلسطین بوده‌اند که بیشتر آنها بعد از 71 سال درگذشته‌اند یا تعدادشان اندک است.

نماینده جهاد اسلامی فلسطین در ایران اظهار کرد: مهم‌ترین هدف این نشست، عادی‌سازی روابط اسرائیل با کشورهای عربی است و پیش از این عربستان و امارات در این زمینه پیش قدم بودند.

وی با اشاره به اینکه نشست بحرین به اجبار آمریکا و اسرائیل تشکیل شده است، گفت: رژیم بحرین با عادی‌سازی روابط با اسرائیل موافق است، اما مردم این کشور با این مسئله مخالف هستند.

ناصر ابوشریف تأکید کرد: در جلسه اول معامله قرن نتایج امیدوارکننده‌ای به دست نیامد و این نشست شرکت‌کننده اندکی داشت و بسیاری از کشورها به اجبار آمریکا به آنجا آمده بودند.

ابوشریف با اشاره به اینکه حکومت‌های عربی در تصمیم‌گیری‌هایشان اختیاری از خود ندارند، گفت: پادشاهان این کشورها از کاخ سفید دستور می‌گیرند و کاخ سفید نیز از یهودیان اسرائیل پیروی می‌کند.

وی در پایان تأکید کرد: معامله قرن زمینه‌ای برای اختلال در منطقه و منزوی‌ کردن کشورهای اسلامی و محور مقاومت است.

انتهای پیام

captcha