سمینار «فلسطین فروختنی نیست» در تونس
کد خبر: 3822303
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰
با هدف محکومیت معامله قرن برگزار شد؛

سمینار «فلسطین فروختنی نیست» در تونس

گروه بین‌الملل ــ سمینار «فلسطین فروختنی نیست» با هدف محکومیت طرح آمریکایی صهیونیستی معامله قرن به همت اتحادیه مشاغل تونس در این کشور برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین؛ نورالدین طبوبی، دبیرکل این اتحادیه طی سخنانی در این سمینار، معامله قرن را لکه‌ای ننگ و خیانتی بزرگ برای حذف فلسطین از روی نقشه خواند.

طبوبی تأکید کرد: شرم و ننگ بر تمام نظام‌های عربی خائن که در این کنفرانس شرکت می‌کنند. وی برگزاری این کنفرانس به میزبانی کشور بحرین را به منظور سلب حقوق فلسطینیان مایه تأسف خواند.

وی گفت: دولت آمریکا مدعی شده که هدف از این کنفرانس خدمت به ملت فلسطین از طریق جذب سرمایه‌گذاری در اراضی اشغالی است؛ اما این کشور نمی‌داند که حقوق ملت فلسطین از طریق قوانین و معاهدات بین‌المللی، بازگشت آوارگان فلسطینی به شهر و دیار خود و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف محقق می‌شود.

از سوی دیگر، هائل فهوم، سفیر فلسطین در تونس، نیز که در این نشست حضور داشت، بیان کرد: آمریکا و اسرائیل می‌خواهند از کنفرانس بحرین برای حذف موجودیت جغرافیایی فلسطین بهره ببرند.

فهوم تصریح کرد که دولت آمریکا درصدد حذف فلسطین از نقشه جهان با طرح‌های توطئه‌آمیز خود است. ملت فلسطین به رغم تمام جنایات و ظلم و ستم‌ها، همچنان به مقاومت ادامه می‌دهد.

وی بیان کرد: معامله قرن و کنفرانس بحرین نشان می‌دهد که آمریکا و رژیم صهیونیستی از داخل به سمت فروپاشی پیش می‌روند و در حال رو کردن آخرین برگه‌های خود هستند که در نهایت نیز شکست خواهند خورد.

کنفرانس اقتصادی بحرین قرار است امروز و فردا(چهارم و پنجم تیرماه) با مشارکت نه چندان پررنگ کشورهای مختلف در منامه برگزار شود. قرار است آمریکا در این کنفرانس از بخش اقتصادی معامله قرن رونمایی کند. فلسطینیان قاطعانه با این کنفرانس اعلام مخالفت و آن را تحریم کرده‌اند.

رژیم صهیونیستی نیز قرار است هیئتی غیررسمی را برای شرکت در این کنفرانس راهی منامه کند. جرد کوشنر، داماد و مشاور رئیس‌جمهور آمریکا، روز شنبه، 22 ژوئن، اظهار کرد: قرار است در این کنفرانس 50 میلیارد دلار در برخی کشورهای عربی از جمله 28 میلیارد دلار در اراضی اشغالی فلسطین سرمایه‌گذاری شود. همچنین، دولت آمریکا مشارکت در این سرمایه‌گذاری را بررسی خواهد کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha