نکاتی که حجاج البرزی باید بدانند
کد خبر: 3821314
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷

نکاتی که حجاج البرزی باید بدانند

گروه اجتماعی ــ مدیرکل حج و زیارت البرز با اشاره به اینکه تیرماه نخستین کاروان حجاج راهی سفر معنوی حج می‌شوند، گفت: رعایت نکات ایمنی و بهداشتی از ملزومات این سفر الهی است.

نکاتی که حجاج البرزی باید بدانند

عباس دمیرچی، مدیرکل حج و زیارت البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با تأکید بر اینکه لازم است که زوار پیش از عزیمت به کشور عربستان سعودی و به جا آوردن فریضه حج با نکات ایمنی و بهداشتی لازم آشنا شوند، اظهار کرد: حجاج باید پیش از عزیمت به سفر در تمامی جلسات آموزشی کاروان‌های خود شرکت کنند و به دقت به توصیه پزشک کاروان، که در تمامی این جلسات حاضر است، گوش دهند.
وی افزود: همچنین توصیه‌های لازم به کاروان‌ها منتقل شده و زائران هم به نکاتی همچون نماز اول وقت و بهره‌گیری از فضای معنوی مدینه و مکه توجه کنند.
این مسئول بیان کرد: با توجه به گرمای هوای عربستان حجاج تا حد امکان از رفت‌وآمدهای غیرضروری بپرهیزند تا بتوانند بیشتر انرژی خود را برای انجام اعمال و مناسک حج ذخیره کنند.
مدیرکل حج و زیارت البرز تصریح کرد: آنچه مهم است؛ این است که زائران لباس مناسب رنگ روشن و ترجیحاً نخی به تن کنند. در زمان اوج گرما در معرض تابش مستقیم نور آفتاب نباشند. در مواقعی که منع شرعی ندارد، از چتر و کلاه استفاده کنند. مایعات و نوشیدنی‌ها را به مقدار کافی به همراه داشته باشند و از استحمام روزانه غافل نشوند چرا که بدن تعریق می‌کند و این تعریق را باید با شستشوی روزانه و استحمام جبران کرد و نکته مهم دیگر اینکه زمانی که وارد ساختمان‌ها می‌شوند از نشستن در مقابل باد مستقیم کولر‌ها خودداری کنند.
دمیرچی تاکید کرد: همچنین حجاج البرزی باید به حساسیت‌ها و قوانین عربستان سعودی دقت عمل داشته باشند و به نکات مطرح از سوی کاروان‌ها توجه کنند، به‌عنوان مثال زواری که به هر گونه مواد مخدر اعتیاد دارند، باید بدانند که اعتیاد در کشور عربستان جرم است و اگر از زائری به هر میزان مواد مخدر کشف شود، با وی طبق مقرراتشان عمل می‌کنند.
مدیرکل حج و زیارت البرز با بیان اینکه حجاج نباید برای عزیمت به زیارت و بهره‌مندی از فضای عبادات به‌صورت انفرادی حرکت کنند و حتماً با هم به حرم‌ها تشرف یابند، افزود: در مدینه مشاهده شده که افرادی یا خودروهایی مقابل هتل‌ها توقف و زائران را برای خرید در بازار دعوت می‌کنند که زائران از سوار شدن به این خودروها باید پرهیز کنند.
انتهای پیام

captcha