۱۵۰۰ نفر عضو بسیج اساتید البرز هستند
کد خبر: 3821295
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲

۱۵۰۰ نفر عضو بسیج اساتید البرز هستند

گروه اجتماعی ــ مسئول بسیج اساتید پردیس کشاورزی دانشگاه تهران گفت: ۱۵۰۰ نفر از اعضای هیئت علمی، استادان دانشگاه و مراکز علمی این استان عضو بسیج اساتید هستند.

1500 نفر عضو بسیج اساتید البرز هستند

ابوالفضل زالی، مسئول بسیج اساتید پردیس کشاورزی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: بسیج اساتید تشکلی رسمی است که در سال ۸۲ به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید تا تمامی اساتیدی که دغدغه انقلابی و فرهنگی داشتند بتوانند به صورت متمرکز و منظم به این دغدغه‌ها بپردازند.
افزود: استان البرز از سالی که به عنوان استانی مستقل شناخته شد بسیج اساتید را دارا بود و اساتید به فعالیت‌های خود ادامه داده‌اند.
زالی بیان کرد: البرز ۱۵۰۰ و پردیس کشاورزی دانشگاه تهران هم ۷۰ نفر استاد بسیجی دارد که احتمال می‌رود با توجه به نزدیکی فصل تابستان و سالگرد تشکیل بسیج اساتید این آمار افزایش پیدا کند.
وی درخصوص هدف تشکیل بسیج اساتید گفت: همیشه اساتید دغدغه‌مند و انقلابی در زمینه‌های مختلف به صورت پراکنده فعال بودند اما با تشکیل این بسیج، اساتید انقلابی در زمینه‌های مختلف علمی، فرهنگی و سیاسی همسو با آرمان‌های انقلاب فعالیت می‌کنند.
زالی با بیان اینکه ثمره همکاری این اساتید انقلابی، تحقیقات و کتب مختلف و دیگر حرکات انقلابی است، افزود: ۳۱ خردادماه سالروز تشکیل بسیج اساتید است که در این روز جمعی از اساتید بسیجی به دیدار مقام معظم رهبری می‌روند و از رهنمود های ایشان بهرمند می‌شوند، در ضمن هرسال نسبت به برنامه‌ریزی‌های کوتاه و بلند مدت برای سال پیش رو اقدام می‌کنند.
وی در پایان گفت: در آیه ۶۰ سوره انفال هم نسبت به همکاری و بسیج شدن مسلمانان اشاره شده است که اهمیت وجود بسیج را نشان می‌دهد، در این آیه گفته شده اگر مسلمانان با یکدیگر بسیج و متحد شوند می‌توانند دشمن را شکست دهند‌.
انتهای پیام

captcha